اعتراض آژانس‌های گرگان به فعالیت اسنپ در این شهر

گرگان(پانا)-نمایندگان آژانس‌های شهر گرگان با حضور در صحن شورای شهر نسبت به شکستن نرخ حمل مسافر،‌ فعالیت بدون مجوز و مشخص نبودن رانندگان خدمات مسافربری اینترنتی در گرگان اعتراض کردند.

کد مطلب: ۸۱۹۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اعتراض آژانس‌های گرگان به فعالیت اسنپ در این شهر

موضوع خدمات اینترنتی خودرو و سامانه هوشمند حمل و نقل اسنپ که از اردیبهشت سال 1394 در کشور فغالیت خود را آغاز کرده پس از درخواست خودرو از شهرهای شهرهای اراک، ارومیه، اصفهان و حومه (نجف آباد)، اهواز، بابل، بندرعباس، تبریز و حومه (سهند و سردرود)، تهران و حومه (شهریار، پردیس، رودهن، بومهن، لواسانات، اسلامشهر و رباط‌کریم)، رشت و حومه (لاهیجان، آستانه اشرفیه و غیره)، ساری و حومه (بابلسر)، شیراز و حومه (مرودشت)، قائمشهر، قزوین، قم، کرج و حومه (هشتگرد و نظرآباد)، کرمان، ، مشهد و حومه (شاندیز، طوس، طرقبه، گلبهار و چناران)، و یزد وارد 3 استان شمالی و شهرهای اردبیل، گرگان و نیشابور شده است.

با وجود آن‌که این خدمات اینترنتی خودرو سبب شده توجه بسیاری از شهروندان را به خود جلب کند اما سبب نارضایتی‎هایی از سوی آژانس‎های شهر گرگان شده است. نمایندگان آژانس‎های مسافربری شهر گرگان با حضور در صحن شورای شهر از فعالیت این خدمات مسافربری اینترنتی اعلام نارضایتی کردند.

گرچه شنیده می‌شود فرآیند احراز هویت همه رانندگان سامانه‌های مذکور به زودی توسط پلیس در این اپیکیشن انجام می‎شود اما نمایندگان آژانس‎های مسافربری گرگان به شکستن نرخ‎های مصوب این اپیکیشن و ناشناخته بودن رانندگان که منجر به مشکلاتی برای شهروندان می‎شوند، ابراز نگرانی کردند.

فعالیت اسنپ سبب بیکاری هزاران راننده در شهر گرگان می‌شود

نماینده آژانس‎ها در صحن شورای اسلامی شهر گرگان معتقد است که فعالیت خدمات مسافربری به صورت اپیکیشن و اینترنتی سبب می‎شود که 140 آژانس و 2 هزار راننده‎ای که در سطح شهر گرگان با این آژانس‎ها فعالیت می‎کنند اشتغالشان به خطر بیفتد.

ناصر دامی‌آذر در این جلسه تاکید کرد که 15 روز است که نامه‎ای به شورای اسلامی شهر گرگان ارسال کردم و پیگیری‎هایی در راستای این موضوع داشتم اما برخی اعضاء تلفن‎های خود را جواب نمی‎دهند که بگویند چه مشکلی وجود دارد، من بازنشسته هستم و حقوق ماهانه می‎گیرم اما با فعالیت این خودروهای اینترنتی اشتغال بسیاری از رانندگان آژانس‎ها در گرگان به خطر می‎افتد.

وی در این جلسه خواهان این شد که این موضوع بررسی شود و گفت اجازه نمی‎دهیم رانندگان آژانس‎ها مانند برخی شهرها تجمع و اعتراض کنند اما متاسفانه به بخشنامه وزارت کشور و امور شهرداری‎ها در صحن شورای شهر گرگان توجهی نشده است.

دامی‎آذر یادآور شد: هر فردی که می‎خواهد فعالیت مسافربری داشته باشد باید از شهرداری مجوز بگیرد.

نظارتی بر فعالیت اسنپ در شهر وجود ندارد

وی تاکید کرد: 5 تا 6 فعالیت اینترنتی مسافربری در گرگان راه‎اندازی شده، گرچه مجوز آنها کشوری است اما براساس قانون در هر شهر باید از شهرداری مجوز اخذ شود.

دیگر نماینده آژانس‎ها گرگان گفت: اسنپ کرایه 4 هزار تومانی را 2 هزار تومان می‎گیرد و سوال اینجاست که نرخ آژانس‎ها را چه فردی می‎دهد و اگر این خدمات اینترنتی نرخ 4 هزار تومانی را 2 هزار تومان می‎گیرد فردی جلوی آن را نمی‎گیرد.

وی یادآور می‎شود که اگر تابلو آژانس بر سر خودرویی نباشد اماکن و بسیاری از دستگاه‎ها ما را مورد مواخذه قرار می‎دهند و بسیاری از شهروندان تماس می‎گیرند که یک راننده مورد اعتماد را برای جابه‎جایی مسافران بفرستید اما در مورد اسنپ این‌گونه نیست.

این نماینده به خدمات تاکسیرانی نسبت به آژانس‎ها گلایه کرد و افزود: به دادستان و معاونت پیشگیری این موضوع را در جریان گذاشتم و تاکید کردم که قبل از وقوع اتفاق و حادثه‎ای باید جلوی آن گرفته شود.

خدمات مسافربری اینترنتی باید به آژانس‌ها سپرده شود

فائزه عبدالهی،رئیس شورای شهرگرگان نیز در پاسخ این توضیحات تاکید کرد که نامه نمایندگان آژانس‎ها به کمیسیون مرتبط ارجاع داده می‎شود و صحبت از اینکه نامه شما را فردی نخوانده باشد و یا اطلاع نداشته باشد، درست نیست.

وی گفت: بنا بود که مدیریت این خدمات مسافربری اینترنتی را به خود آژانس‎ها ارائه دهیم و در این راستا بنا شد که جلسه‎ای برگزار شود.

عبدالهی یادآور شد: نباید در این موضوع پیش‎داوری شود و این مبحث در دستور کار جلسه قرار و مورد ارزیابی می‎شود.

حسین ربیعی دیگر عضو شورای شهر گرگان هم در این جلسه اظهار داشت: نمی‎توان جلوی پیشرفت و تکنولوژی را گرفت و نمی‎توانیم با آن مبارزه کنیم.

فعالیت اسنپ تنها در حوزه درون شهری است

میقانی مدیرکل حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان هم در گفت‎وگوبا خبرنگار تسنیم تاکید می‎کرد: فعالیت اسنپ در حوزه درون‌شهری است و براساس قانون هیچ‌گونه مجوزی برای فعالیت جاده‎ای ندارد.

وی همچنین تاکید کرد: براساس اعتراض‎های شرکت‌های حمل و نقل درون‎شهری، سازمان راهداری به دنبال این است که آیین‎نامه‎ای تحت عنوان آیین‎نامه فعالیت بازارگاه‎های الکترونیکی حمل و نقل به تصویب برساند و هر فردی که بخواهد در حوزه حمل و نقل فعالیت کند باید مجوز بگیرد و در غیر این صورت فعالیتش غیرقانونی است.

میقانی یادآور می‎شود: اداره کل حمل و نقل جاده‌ای متولی حمل و نقل درون شهر نیست و فعالیت اسنپ براساس مجوزهای وزارت کشور و شهرداری‌ها باید دنبال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار