فرماندار درمیان خبر داد:

ارائه خدمات بهداشتی به پرورش دهنگان از اولویت‌های کاری دامپزشکی است

درمیان (پانا) ـ فرماندار درمیان با بیان اینکه صنعت پرورش طیور از مهمترین صنایع اشتغالزا و تولیدی شهرستان درمیان است گفت: ارائه خدمات بهداشتی به پرورش دهنگان طیور و پیاده‌سازی سیاست‌های کنترل بهداشتی طیور در شهرستان از اولویت‌های کاری دامپزشکی است.

کد مطلب: ۸۱۸۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات بهداشتی به پرورش دهنگان از اولویت‌های کاری دامپزشکی است

محمد بشیری‌زاده گفت: اشتغال بخش قابل توجهی از مردم شهرستان به دامداری و جمعیت عشایری شهرستان درمیان حاکی از نقش موثر و کلیدی فعالیت‌های دامپزشکی در اقتصاد منطقه و معیشت مردم درمیان است.

فرماندار درمیان با بیان اینکه صنعت پرورش طیور شهرستان درمیان از مهمترین صنایع اشتغال‌زا و تولیدی شهرستان است، افزود: شهرستان مرزی درمیان دومین تولیدکننده گوشت سفید در خراسان جنوبی است.

بشیری‌زاده با اشاره به نقش دامداری بر درآمد و اشتغال مردم درمیان افزود: تامین نیازهای واحدهای دامی در راستای حفظ سرمایه دامی، ارتقاء بهداشت جامعه و از همه مهمتر تامین امنیت غذایی مردم مهمترین رسالت دامپزشکی در شهرستان درمیان به شمار می‌رود.

فرماندار درمیان رعایت اصول بهداشتی مهمترین اصل در سلامت عمومی جامعه دانست و افزود: حمایت از تولیدکنندگان از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی است که دامپزشکی در این زمینه نقش بی‌بدیلی در شهرستان درمیان دارد .

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در حوزه بهداشت مسئولیت دارند، افزود: فعالیت‌های دامپزشکی در زمینه پیشگیری نقش موثری در ارتقای بهداشت عمومی، سلامت جامعه و کاهش هزینه‌های درمانی دارد .

بشیری‌زاده با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان درمیان افزود: بهبود امکانات و توسعه زیرساخت‌های دامپزشکی برای مقابله با تهدیدات و بیماری‌های واگیردار دام در شهرستان مرزی درمیان ضرورت دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار