عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با پانا خبر داد

تهیه پیش‌نویس استفاده از ظرفیت نخبگان ایرانی مقیم خارج در دانشگاه‌های کشور

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره پیش‌نویس استفاده از ظرفیت نخبگان ایرانیان خارج از کشور در دانشگاه‌های داخلی می‌گوید تهیه این پیش‌نویس در وزارت علوم انجام می‌شود و اگر به تصویب برسد دانشگاه‌ها باید بخشی از سهمیه جذب اعضای هیأت علمی خود را به این افراد اختصاص دهند.

کد مطلب: ۸۱۸۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
تهیه پیش‌نویس استفاده از ظرفیت نخبگان ایرانی مقیم خارج در دانشگاه‌های کشور

قاسم احمدی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان ایرانی خارج از کشور در آموزش عالی گفت: یکی از سیاست‌هایی که دولت دوازدهم در دستور کار خود قرار داد، استفاده از ظرفیت نخبگان ایرانی مقیم خارج است که در این راستا وزارت علوم زمینه حضور این افراد را باید در کشور فراهم کند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت علوم از ورود نخبگان ایرانی مقیم خارج به کشور استقبال می‌کند و دانشگاه‌ها طبق آیین‌نامه‌ای که قرار است تدوین شود ملزم هستند از ظرفیت نخبگان ایرانی استفاده کنند. مجلس نیز از توانمندی‌های نخبگان ایرانی مشغول در خارج از کشور حمایت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: نباید کاری کرد نخبگانی که از بازگشت خود پشیمان، سرخورده و ناامید شده و پس از مدتی دوباره کشور را ترک کنند. دولت با قرار دادن تسهیلات مالی و معنوی در اختیار وزارت علوم، می‌تواند بستر مناسب برای ایجاد اشتغال تخصصی نخبگان را فراهم ‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار