تبیین دستاوردهای تبریز ۲۰۱۸ توسط مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی

اعلان بین المللی  تبریز 2018 با حضور رییس جمهور

تبریز (پانا)- مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی حضور رییس جمهور در مراسم رسمی تبریز 2018 را اعلان بین المللی تبریز دانست.

کد مطلب: ۸۱۸۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
اعلان بین المللی  تبریز 2018 با حضور رییس جمهور

مرتضی آبدار در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از فعالیت مستمر اصحاب رسانه استان در اطلاع رسانی و معرفی گسترده ظرفیت های گردشگری تبریز و استان، طی نوروز 97 و همچنین مراسم رسمی رویداد تبریز 2018، اظهار کرد: خوشبختانه در نوروز 97 شاهد میزبانی شایسته تمامی شهرهای استان آذربایجان شرقی و به خصوص کهن شهر تبریز از گردشگران داخلی و خارجی با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری بودیم که اهتمام اصحاب رسانه در اطلاع رسانی جذابیت ها و اقدامات صورت گرفته، استقبال دوچندان گردشگران از سفر و بازدید از جاذبه های گردشگری استان را رقم زد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در ادامه از بهبود قابل ملاحظه شاخص های حوزه گردشگری استان در سال جدید با توجه به تقارن آن با رویداد تبریز 2018 خبر داد و گفت: با توجه به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018، تمام شاخص های تخصصی جهت بررسی سوابق تاریخی و فرهنگی این کهن شهر مورد ارزیابی قرار گرفت و معرفی تبریز به عنوان پایتخت گردشگری، بار دیگر، تبریز را در عرصه بین الملل مطرح نمود.

آبدار در ادامه سخنان خود، گسترش سطح تعاملات تبریز با جوامع بین المللی، مطرح شدن نام تبریز در عرصه گردشگری، حضور گسترده و مداوم هییت های خارجی، بهبود کیفی و کمی زیرساخت های گردشگری، تغییر نگاه مردمی به مقوله گردشگری را از مهم ترین رهیافت های انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی عنوان کرد.

وی معرفی تبریز به عنوان پایتخت جهانی فرش دست باف، شهر خلاق در حوزه صنایع دستی را نیز از دیگر دستاوردهای مهم جهانی این کهن شهر در کنار رویداد بزرگ تبریز 2018 و پایتخت گردشگری جهان اسلام دانست.

آبدار با اشاره به افتتاح رسمی تبریز 2018 با حضور ریاست جمهوری، وزیران و سفرای گردشگری کشورهای خارجی، این برنامه را نقطه عطف توسعه گردشگری تبریز و استان دانست و گفت: پنجم اردیبهشت، با اعلام رسمی رویداد تبریز 2018 از سوی رییس جمهور، تبریز بار دیگر از طریق تریبون های بین المللی، جهانی شد و نام و آوازه تبریز در کانون توجه بین المللی قرار داد.

وی در ارتباط با رویدادهای فرهنگی پیرامون افتتاح رسمی تبریز 2018، نیز گفت: همزمان با افتتاح رسمی تبریز 2018 با حضور رییس محترم جمهوری، شاهد افتتاح نخستین هتل کاروانسرا در محل کاروانسرای عباسی یام، نخستین نمونه خانه ایرانی در محل خانه صلحجو و موزه صدا در تبریز بودیم، که مورد توجه و استقبال گردشگران واقع شده است و در کنار آن تور رسانه ای برای خبرنگاران ملی و بین المللی نیز برگزار شد.

آبدار با اشاره به راه اندازی کاروان سفیران گردشگری تبریز 2018 افزود: کاروانی از صنایع دستی و سوغات آذربایجان با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری تبریز و استان و با شعار حمایت از کالای ایرانی به منظور حرکت در کشور به دستور رییس جمهور محترم به راه افتاد که در استان های مختلف به اجرای برنامه های هنری پرداخته اند و استقبال بسیار خوبی نیز به عمل آمده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه به اقدامات صورت گرفته در راستای اهداف رویداد تبریز 2018، اشاره کرد و با تاکید براینکه سال جدید باید چهره ای متفاوت از تبریز به نمایش گذاشته شود، افزود: طبق مصوبه کمیسیون نظارت و هماهنگی صورت گرفته مابین میراث فرهنگی و اتحادیه های صنفی، به منظور افزایش پویایی شهر اجازه فعالیت شبانه صنوف مرتبط با گردشگری واقع در مسیرها و کریدورهای گردشگری شهر صادر شده است.

وی در ارتباط با سایر اقدامات صورت گرفته نیز، اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام نوروز 97 با رویداد تبریز 2018، شاهد افزایش 40 درصدی بازدید گردشگران داخلی و خارجی از استان بوده ایم که در این راستا با ارتقا سطح کیفی خدمات و معرفی 5 مسیر گردشگری، آمار ماندگاری گردشگران از 1.7 شب به 4.3 شب را سبب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان از صدور مجوز فعالیت 26 اقامتگاه بوم گردی در شهرستان کلیبر در جهت توسعه بوم گردی و گردشگری روستایی منطقه خبر داد و گفت توسعه بوم گردی از اهداف اداره کل میراث فرهنگی استان است که در این راستا، اخیراً مجوز فعالیت 26 اقامتگاه بومگردی در شهرستان کلیبر صادر شده است.

آبدار در پایان سخنان خود با اشاره به مراحل پایانی ثبت جهانی جنگلهای ارسباران گفت: امیدواریم با تحقق این ثبت جهانی عنوان ارزشمند بین المللی دیگری را در کنار سایر عناوین تبریز عزیز شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار