۱۰ اردیبهشت روزی افتخارآمیز در تاریخ ایران است

بوشهر ( پانا ) مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۱۰ اردیبهشت روزی افتخارآمیز در تاریخ ایران و نماد مقاومت و ایستادگی است.

کد مطلب: ۸۱۸۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۰  اردیبهشت روزی افتخارآمیز در تاریخ ایران است

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، حمیده ماحوزی در آیین جشنواره بین المللی پریسکه های خلیج فارس افزود: خلیج فارس یادآور اقتدار، شوکت و امید ایرانیان است.
وی بیان داشت: این دریا تنها یک نام و محدود به یک روز نیست بلکه متعلق به همه شهیدانی است که جان خود را برای دفاع از این سرزمین نثار کردند.
ماحوزی اظهار داشت: خلیج فارس میراث گرانسنگی است که ایرانیان آزاد اندیش با حفاظت از آن برای ما به یادگار گذاشتند تا همواره مایه فخر و مباهات برای نسل امروز باشد.
وی با اشاره به اینکه اعتلای نام خلیج فارس تلاشی فرهنگی و شایسته است، ادامه داد: این نام درخشان سرزمین بزرگان و شهیدانی مانند رئیسعلی دلواری ها و شهید نادر مهدوی ها است که مردم غیور ایران زمین در برابر ظلم و ستم ایستادگی کردند و گرامیداشت روز ملی خلیج فارس تجلیل از حضور چندین هزاره ایرانیان است.
ماحوزی ادامه داد: جشنواره بین المللی پریسکه های خلیج فارس برای گرامیداشت روز ملی خلیج فارس با همت دانشگاه علمی کاربردی و دستگاه های همکار با هدف حمایت معنوی و فرهنگی برگزار شده است.
وی عنوان کرد: بدون تردید شعر پریسکه با همه روانی و سادگی، روشنی بخش ذهن های بسته ای است که گمان می برند می توانند براحتی خورشید پارسی را در آب های خلیج فارس پنهان کنند.
دبیر ستاد روز ملی خلیج فارس به اجرای برنامه های متنوع در استان بوشهر از شمال تا جنوب در ساحل زیبای خلیج فارس از ٣ تا ١٨ اردیبهشت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این برنامه ها با حمایت استاندار و همکاری دستگاه های اجرایی در قالب همایش، جشنواره، نمایشگاه و اجرای فرهنگی هنری به اجرا درآمده است.
ماحوزی بیان کرد: در سال‌های اخیر کشورهای زیادی سعی و تلاش فراوانی در تحریف نام خلیج فارس داشته‌اند تا علاوه بر تغییر نام اعتباری برای خود، از این آبراه استراتژیک جهان به نام خود استفاده ببرند که با هوشیاری مردم ایران زمین شکست خورده اند.
لازم به توضیح است در حاشیه این جشنواره از برترین ها تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار