معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفت و گو با پانا:

سبک زندگی ایرانی بازتاب ارزش های اسلامی است

معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: سبک زندگی هر انسان بازتاب ارزش های آن فرد و سبک زندگی ایرانی نیز بازتاب ارزش های اسلامی است.

کد مطلب: ۸۱۸۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
سبک زندگی ایرانی بازتاب ارزش های اسلامی است

قدرت اله قاسمی در گفت و گو با خبرگزاری پانا در خصوص نحوه شکل گیری سبک زندگی در جامعه گفت: زندگی بر اساس انتخاب های افراد و انتخاب ها براساس علایق و تمایلات شکل میگیرد و پس از آن فاکتور ارزش خودنمایی میکند که سبک زندگی نتیجه بازتاب همین ارزش ها است.

قاسمی افزود: سبک زندگی ایرانی به نوعی بازتاب ارزش های اسلامی است و ارزش های اسلامی دورن مایه سبک زندگی هر فرد ایرانی را شکل میدهد.

وی سبک زندگی هر فرد را به دو سطح ثابت و متغیر تعبیر کرد و گفت: سطح ثابت سبک زندگی در واقع ظاهر زندگی و سطح متغیر آن باطن و طبیعت انسان است.

معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به ویژگی های سبک زندگی ایرانی اشاره کرد و گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی باید دو ویژگی "ایرانیت و اسلامیت " را در ذات خود داشته باشد، قرآن کریم،سنت، عقل و اجماع مردم 4 ویژگی اسلامیت در سبک زندگی است.

قاسمی در رابطه با وضعیت سبک زندگی غربی نیز اظهار داشت: سبک زندگی غربی به سرمایه داری و لیبرالیسم روی آورده ک هبا آموزه های دینی و اسلامی مغایرت دارد لذا برای سربلندی در مباحث اجتماعی زندگی توجه بیشتر به آموزه های دینی لازمه انکار ناپذیر است.

وی نقش آموزش و پرورش در تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه بی بدیل دانست گفت: کتب درسی آموزش و پرورش باید به صورت علمی و اصولی به مقوله سبک زندگی ایرانی اسلامی ورود پیدا کنند و مربیان و معلمین نیز نقش آموزش و پرورش در این موضوع را به خوبی ایفا کنند اما سایر ارکان جامعه از جمله رسانه ها و محافل اجتماعی و فرهنگی نیز باید به دور از افراط و تفریط در کنار آموزش و پرورش به بحث مهم سبک زندگی پرداخت کنند.

به گفته قاسمی برگزاری نشست های سیاسی در مدارس به صورت متناوب، حضور همکاران حوزه پرورشی در مدارس و صف های دانش آموزی و برگزاری همایش سبک زندگی ایرانی اسلامی و حمایت از کالای ایرانی از جمله برنامه های مجموعه معاونت پرورشی استان علاوه بر برنامه های روتین فرهنگی، در جهت نهادینه سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی در سال جدید به شمار می روند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار