پیشکسوت عرصه تعلیم و تربیت: نقش معلمان آزادی از زندان بی سوادی است

صافی: معلم انسان را از زندان بیسوادی آزاد می‌کند

تهران (پانا) - یک پیشکسوت عرصه تعلیم و تربیت درباره شان و منزلت شغل معلمی گفت که معلمی از ابتدای تاریخ تاکنون از جایگاه بالایی برخوردار بوده است.

کد مطلب: ۸۱۸۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
پیشکسوت عرصه تعلیم و تربیت: نقش معلمان آزادی از زندان بی سوادی است

احمد صافی در گفت‌وگو با پانا در آستانه روز معلم درباره شان و جایگاه شغل معلمی اظهار کرد: معتقدم که شغل معلمی ابتدا یافتنی است سپس تربیت کردنی. همچنین معتقدم که نگاه به چهره معلم ثواب دارد.

وی با اشاره به اینکه نشستن در کلاس درس معلمان ثواب دارد گفت: زیرا معلمان مهم‌ترین نقش را در هستی دارند.

این پیشکسوت عرصه تعلیم و تربیت بیان کرد: معلمی در راستای عظمت کار پیامبر اکرم (ص) که فرمودند «من مبعوث شدم در نقشی که نقش تعلیم و تربیت را برعهده دارد» است.

صافی اشاره کرد: مقام معلمی بسیار ارزش بالایی دارد اگر تاریخ آموزش و پرورش را نگاه کنیم به نقش موثر معلمان برای آزاد کردن افراد از زندان بیسوادی پی می‌بریم.

وی عنوان کرد: معلم تاریخ و تمدن اسلامی و جهانی را به جامعه عرضه می‌کند معلمی هنر،‌ علم، ‌تجربه،‌ ایمان و عشق است.

این پیشکسوت عرصه تعلیم و تربیت افزود: باید به افرادی که شغل معلمی را انتخاب می‌کنند تبریک گفت. من در تمام سخنرانی‌هایم می‌گویم پدران و مادران نیز معلمان عام‌اند اما معلمان متخصص در این حرفه افرادی هستند که دوره‌های تخصصی را در دانشسراها و مراکز تربیت معلم می‌بینند و در آموزش و پرورش خدمت می‌کنند.

صافی گفت:‌ معلمان مغز و دست دانش‌آموزان را قیمتی و آن‌ها را برای اشتغال در جامعه تربیت می‌کنند.

وی افزود:‌ معلم بهترین و موثرترین نقش را در مدرسه برای رشد دانش‌آموز از نظر جنبه‌های مختلف دارد.

این پیشکسوت عرصه تعلیم و تربیت بیان کرد: به دلیل اهمیت بالای جایگاه و نقش معلمی یک روز در هفته به نام روز معلم نامگذاری شده است.

وی اظهار کرد: باید جوانان تحت آموزش معلمان برجسته تعلیم و تربیت قرار گیرند تا بتوانند گام‌های موثری را در جامعه بردارند و موفق شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار