محمدمهدی عسگرپور: جشنواره سیمرغ یک مهمانی نیست

تهران (پانا) - محمد مهدی عسگر پور دبیر بخش سینما نهمین جشنواره سیمرغ معتقد است، جشنواره سیمرغ از جمله جشنواره هایی است که می توان آن را در قاموس یک جشنواره دانست و به هیچ عنوان به سمت مهمانی شدن نرفته است.

کد مطلب: ۸۱۸۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
محمدمهدی عسگرپور: جشنواره سیمرغ یک مهمانی نیست

ظهر امروز ، نشست خبری نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ صبح امروز دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه باحضور محمدرضا فراهانی رئیس جشنواره سیمرغ، امیرالله گانی دبیر جشنواره، بابک زرین دبیر بخش موسیقی، عبدالجبار کاکایی دبیر بخش ادبی، مرتضی گودرزی دیباج، محمدمهدی عسگرپور دبیر بخش سینما و حسین پارسایی دبیر بخش تئاتر جشنواره در موزه ملی تاریخ پزشکی ایران برگزار شد .

در ابتدای این نشست محمدرضا فراهانی رئیس نهمین جشنواره سیمرغ با اشاره به تعداد جشنواره هایی که در داخل کشور برگزار می شود، گفت: در کشورمان جشنواره‌های بسیاری برگزار می‌شود و انتقاداتی می‌شود که هدف از برگزاری این جشنواره‌ها چیست. در این سال‌های اخیر با اصطلاح سرمایه اجتماعی آشنا شده‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از سرمایه‌هایی که امروز به آن اشاره می‌شود سرمایه فرهنگی کشورها است. در بررسی که ما داشتیم بین دو دانشجو که از یک رشته فارغ‌التحصیل می‌شوند، آن دانشجویی که بیشتر از سرمایه فرهنگی بهره برده است، موفق‌تر بوده است. متأسفانه سرمایه فرهنگی کشورمان نسبت به بسیاری از کشورها کمتر است. وقتی از سرمایه فرهنگی صحبت می‌کنیم از قدرت ارتباط مردم با یک دیگر، میزان تبعیت از هنجارهای اجتماعی و غیره سخن به عمل می‌آوریم .

فراهانی در ادامه با اشاره به این مطلب که در سال‌های اخیر اخبار بسیاری درباره آسیب‌های اجتماعی شنیده‌ می شود، اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کمتر کند، فعالیت فرهنگی و رونق بخشیده به آن است. ما برنامه‌ای دقیق پیگیر این جشنواره بودیم. امسال جشنواره سیمرغ بین‌المللی شده و تغییرات بسیاری نسبت به سال‌های گذشته پیدا کرد. بیش از 93 کشور در بخش بین‌المللی ما شرکت کردند و آثاری که در این جشنواره شرکت کرده‌اند بسیار چشمگیر بود .

در ادامه امیر لله گانی دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ به جزئیات چگونگی برگزاری این رویداد هنری اشاره کردو افزود: امسال جشنواره سیمرغ در سه بخش برگزار می‌شود، بخش اول بخش دانشجویی است، بخش دوم، بخش فرهنگ سلامت است و بخش سوم، بخش بین‌المللی است. این جشنواره از 13 تا 20 اردیبهشت‌ماه در پردیس تئاتر تهران برگزار و در همین مکان اختتامیه خود را برگزار می‌کند .

در ادامه مرتضی گودرزی دیباج دبیربخش تجسمی این جشنواره خاطر نشان کرد: این جشنواره یکی از صادقانه‌ترین و کامل‌ترین جشنواره‌هایی بوده است که در آن حضورو داشته ام و این نکته حائز اهمیتی است. این جشنواره خوشبختانه به هیچ سمتی متمایل نیست و مسیر مستقیم خود را جلو می رود .

در ادامه حسین پارسایی دبیر بخش تئاتر جشنواره سیمرغ به بخش تئاتر این رویداد هنری اشاره کردو گفت: 1151 اثر در بخش‌های صحنه‌ای به دبیرخانه جشنواره سیمرغ ارسال شده است. در بخش تئاتر خیابانی 90 اثر نیز به دبیرخانه ارسال شده است. طی روزهای برگزاری جشنواره، چند ورکشاپ در نظر گرفته شده است .

محمدمهدی عسگرپور دبیر بخش سینما نهمین جشنواره سیمرغ نیز با اشاره به تعداد بالای جشنواره های داخلی گفت: ما در کشور زندگی می‌کنیم که جشنواره‌های بسیاری در آن برگزار می‌شود. جشنواره سیمرغ به نظر من متفاوت تر از دیگر جشنواره ها بود و تنها به برگزاری یک میهمانی فکر نمی کرد، همین امر موجب شد که در کنار دوستان حضور داشته باشم. اگر این جشنواره بتواند در ارتباط گیری با مخاطب مقبول واقع شود می تواند اتفاق بزرگی را رقم بزند. در بخش سیمایی جشنواره نیز ورکشاپ هایی در نظر گرفته شده که در روزهای جشنواره، برپا می شوند .

در ادامه عبدالجبار کاکایی دبیر بخش ادبی این جشنواره گفت: به نظرم هر حرکتی در مسیر آشنایی بیشتر مخاطبان با ادبیات فارسی صورت پذیرد، می تواند باعث پیشرفت فرهنگ کشورمان شود. بخش ادبی جشنواره سیمرغ را حدود 21 داور مطرح، بررسی و داوری کردند. ما در طول برگزار جشنواره 3 نشست خواهیم داشت که در 2 نشست به نحوه نقد آثار اشاره خواهد شد. همچنین یک نشست شعر خوانی خواهیم داشت .

بابک زرین دبیر بخش موسیقی جشنواره سیمرغ نیز در ادامه این نشست بیان کرد: خوشحالم که 3 سال است در کنار برگزار‌کنندگان این جشنواره هستم. در بخش موسیقی سنتی 42 اثر و در بخش پاپ 190 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد .

در پایان این نشست پوستر نهمین جشنواره سیمرغ رونمایی شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار