رئیس پلیس راهور تهران خبر داد

افزایش ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از افزایش دو ساعته زمان اجرای طرح ترافیک تهران خبر داد و گفت طرح جدید ترافیک نقص‌هایی دارد اما باید نواقص آن بررسی و رفع شود و شهروندان بدانند اگر این نقص منجر به نقض حقوق شهروندی شود حتما در برابر آن مقاومت خواهد شد.

کد مطلب: ۸۱۸۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران

به گزارش روابط عمومی پلیس راهور، سردار محمدرضا مهماندار درباره اجرای طرح ترافیک جدید در پایتخت گفت: طبق اعلام مسئولان شهرداری طرح ترافیک جدید در تهران از 15 اردیبهشت ماه اجرا خواهد شد و آن طور که به ما اطلاع دادند سهمیه سازمان‌ها توزیع شده است.

رئیس پلیس راهور تهران با تأکید بر اینکه در طرح ترافیک جدید تهران محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تغییری نکرده است، گفت: زمان اجرای طرح ترافیک تغییر کرده و از 6:30 صبح آغاز و تا ساعت 19 ادامه خواهد داشت و ساعت اجرای طرح زوج و فرد تغییر نکرده است.

وی ادامه داد: افرادی که تا 31 اردیبهشت ماه و حداکثر برای یکبار وارد محدوده طرح ترافیک شوند برایشان پیامکی صادر شده و از آنها خواسته می‌شود که تا 31 اردیبهشت با مراجعه به سایت اقدام به پرداخت عوارض کنند تا جریمه نشوند اما اگر چنین کاری را نکنند، جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس راهور تهران خاطرنشان کرد: طرح ترافیک و زوج و فرد در روزهای پنجشنبه و جمعه و همچنین روزهای تعطیل اجرا نمی‌شود. لغو طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه فعلا موقتی است چرا که آنطور که مدیران شهرداری به ما گفته‌اند مشکلات ترافیکی دراین روز وجود ندارد و ما نیز به طور آزمایشی این طرح را اجرا می‌کنیم. اگر با مشکلات ترافیکی روبرو شویم ممکن است اجرای طرح ترافیک در این روزها نیز از سر گرفته شود که فعلا و از 15 اردیبهشت طرح ترافیک و زوج وفرد پنجشنبه‌ها اجرا نمی شود.

سردار مهماندار افزود: ‌برای رفاه حال ساکنان چنانچه در سایت ثبت نام کرده و اعلام کرده باشند که ساکن این محدوده هستند می‌توانند صبح‌ها تا قبل از ساعت 8:30 از محدوده خارج شده و عصرها تا پس از ساعت 17 وارد این محدوده شوند.

وی با بیان اینکه اکنون مبلغ جریمه ورود به طرح ترافیک 20 هزار تومان است، گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌ها آماده نیست جریمه ورود به این طرح روزانه همان 20 هزرا تومان است و علاوه بر آن افرادی که جریمه می‌شوند، باید عوارض استفاده از طرح را نیز پرداخت کنند اما در آینده با تکمیل زیرساخت‌ها به ازای هر ساعت، متخلفان 20 هزار تومان جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس راهور تهران درخصوص نصب دوربین‌ها در خروجی‌های طرح زوج و فرد و طرح ترافیک نیز توضیح داد: یکسری دوربین در داخل محدوده طرح وجود دارد و البته برخی از دوربین‌ها در خروجی‌ها کافی نبود که تعدادی از سوی شهرداری تأمین شده و در حال تست و آزمایش است.

وی با اشاره به شرط ورود به طرح محدود ترافیک و زوج و فرد گفت: شرط این است که شهروندان حداکثر شارژ یک روز کامل یعنی 36هزار تومان برای شهروندان عادی را در حسابشان داشته باشند و افراد دارای سهمیه نیز باید حداقل یک میلیون تومان در حسابشان موجودی باشد.

سردار مهماندار درباره معاینه فنی نیز گفت: همه خودروهای سال 92 و 2014 و قبل از آن نیازمند دریافت معاینه فنی هستند. بنابراین اگر فاقد معاینه فنی باشند از سوی دوربین‌های محدوده زوج و فرد و دیگر دوربین‌ها به ازای هر روز 50 هزار تومان جریمه خواهند شد.

وی درخصوص زمان مجاز معاینه فنی خودروها گفت: تنها سال خودرو لحاظ می شود. بنابراین چه خودرویی که در فروردین 92 شماره گذاری شده و چه در پایان اسفند 92 شماره گذاری شده باشد، جز خودروهای سال 92 حساب شده و باید معاینه فنی دریافت کند.

مهماندار در پاسخ به سوال دیگری که آیا طرح فعلی نقص دارد؟ گفت:‌این طرح به طور قطع نقص‌هایی دارد اما باید نواقص آن بررسی و رفع شود و شهروندان بدانند اگر نقص منجر به نقض حقوق شهروندی شود حتما جلوی آن خواهیم ایستاد و اجازه نقض حقوق شهروندان را نخواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار