در کنسرت کیتارو چه قطعاتی اجرا می‌شود

تلفیقی از موسیقی و فیلم در کنسرت تهران کیتارو

تهران (پانا) -– کیتارو، آهنگساز مشهور ژاپنی در حالی این ماه در تهران کنسرت می‌دهد که قرار است برخی از مهمترین و مشهورترین قطعات خود را در این کنسرت اجرا کند.

کد مطلب: ۸۱۷۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
در کنسرت کیتارو چه قطعاتی اجرا می‌شود

کیتارو آهنگساز ژاپنی که این روزها آماده اجرای کنسرت در تالار وزارت کشور تهران می‌شود در تازه‌ترین اظهارنظر خود درخصوص این کنسرت به اجرای قطعاتی از آلبوم «کوجی‌کی» اشاره کرد.

آلبوم کوجی کی در سال 1990 در سبک موسیقی نیوایج (New Age) منتشر شد و در همان سال نامزد جایزه گرمی شد. این آلبوم همچنین در سال 1991 برنده جایزه دیسک طلایی ژاپن در بخش فیوژن بی‌کلام شد.

این اثر جزو 200 آلبوم برتر بیلبورد در سال 90 و آلبوم شماره یک سبک نیو ایج این سال بیلبورد شد.

بعدها در سال 2017 یک دی وی دی تصویری از این آلبوم به بازار آمد که «کوجی‌کی و جهان هستی» (Kojiki And The Universe) نامگذاری شد. کیتارو در این آلبوم یک تجربه بصری کاملا منحصربه‌فرد را از طریق ادغام موسیقی و تصاویری از کهکشان‌ها و فضای عالم هستی ارائه کرد.

این تصاویر که حاصل درهم تنیدن تایم‌لپس‌ها (Timelapse) و تصاویر ریل‌تایم (Real-time) از کهکشان‌ها و فضای فرازمینی است به‌صورت حرفه‌ای و به مدد تکنیک‌های پیشرفته تدوین فیلم و با کمک ناسا و دانشگاه کیوتو ساخته شده است. پروفسور ستاره‌شناس «کازوناری شیباتا» در ساخت این فیلم‌ها با کیتارو همکاری کرده است.

درواقع آلبوم تصویری «کوجی‌کی و جهان هستی» تجربه‌ای زیبا و نادر از ادغام موسیقی و فیلم است. حوزه‌ای که کیتارو به خوبی با آن آشنایی دارد و در سال 1993 موسیقی متن فیلمی از اولیور استون (Heaven & Earth) این نابغه ژاپنی را برنده جایزه گلدن گلوب کرده است.

پیش از آن در سال 1984 نیز جایزه فستیوال فیلم هنگ کنگ برای موسیقی متن فیلم Homecoming به کیتارو تعلق گرفت.

در اساطیر ژاپنی کوجی‌کی داستانی مربوط به تکامل جهان است. آلبوم «کوجی‌کی و جهان هستی» درواقع تاریخچه‌ای از تحقیقات نجومی است همانطور که دیباچه‌ای برای ورود به نجوم مدرن به شمار می‌رود.

تور کنسرت‌های این آلبوم در سال 2017 در انگلستان، ترکیه، بلغارستان و رومانی برگزار شد که در آن رقص بوتوه (Butoh) استفاده شد. بوتوه سبکی از رقص مدرن ژاپنی است که در آن صورت رقصنده‌ها با رنگ سفید گریم می‌شود.

در کنسرت اردیبهشت ماه تهران همچنین قطعه خاطره‌انگیز جاده ابریشم (Silk Road) اجرا می‌شود. کیتارو در این خصوص گفته است: موفقیت «جاده ابریشم» در همه دنیا را متاثر از هنر ایرانی‌ می‌دانم و قطعا آن را در کنسرت پیش رو در تهران اجرا خواهم کرد.

ترجمه: عاطفه بزرگ‌نیا

منبع: دومومیوزیک

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار