استاندار خوزستان در همایش جوانان ،مشارکت در توسعه:

مدیران دیروز باید فرصت مدیریت را به جوانان امروز بدهند

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان با بیان اینکه مدیرانی که جوانان دیروز بودند و کشور را از تنگناها گذراندند، فرصت را به جوانان امروز بدهند، گفت: امیدواریم به تدریج مدیریت خوزستان را به دست جوانان بسپاریم اگرچه با مقاومت‌های زیادی روبه‌رو هستیم اما باید سنگر به سنگر این مسیر را فتح کنیم.

کد مطلب: ۸۱۷۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیران دیروز باید فرصت مدیریت را به جوانان امروز بدهند

غلامرضا شریعتی در همایش جوانان، مشارکت در توسعه اظهار کرد: خوزستان استان با ارزشی است که در سال 1359 مقابل رژیم بعثی، شجاعانه و بی‌پروا ایستادگی کرد و اهریمنان ستمکار را در حسرت یک وجب از خاک کشور باقی گذاشت.

وی افزود: سرافرازان این ایستادگی جوانانی بودند که با دست خالی، اما روشن و پاک با نیروی تقوا ایستادگی کردند و همانند سدی ایستادند تا هیچ متجاوزی توان تعرض به ایران را نداشته باشند.

استاندار خوزستان افزود: آن روزها کربلای خوزستان شاهد شکوهمندی جوانانی بود که مستانه بر لذت‌های این دنیا دست رد زدند. هزاران نفر با الگو قرار دادن حضرت علی‌اکبر(ع) خط خون را شادمانه برگزیدند تا راه پاکان سرافراز روشن باقی بماند.

شریعتی گفت: شهدا رفتند تا کشور و جوانان باقی بمانند. جوانانی مانند همت‌ها، شمایلی‌ها، موسوی‌ها رفتند و در آن روزهای سخت برای انقلاب جان دادند تا آسیبی به کشور وارد نشوند.

وی بیان کرد: اینک بالندگی و سازندگی کشور به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر جوانان بستگی دارد که روشنایی فردا را به همه هدیه خواهند کرد. همان جوانانی که بی هیچ چشم‌داشتی تنها به آبادانی کشور می‌اندیشند و با شور و شعور و ایمان پاک، نوید بالندگی این سرزمین را می‌دهند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: هر کجا جوانان حضور داشته باشند، قطعا چرخ پیشرفت و ترقی ایران خواهد چرخید.

شریعتی بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها بر حضور جوانان در عرصه‌های سازندگی تأکید کردند. ایشان می‌فرمایند در حرکت عظیم ملت ایران باید نسل جوان پیشرو باشد. برای نسل جوان مخصوصا نسل جوان دانشجو بی‌تفاوتی جایز نیست. اکنون هزاران جوان فرهیخته و نخبه با دانش و اندیشه، در انتظار فرصت هستند تا بر مشکلات چیره شوند و آینده روشنی برای ایران بسازند.

وی گفت: با توجه به جایگاه قانونی خود به عنوان نماینده عالی دولت در خوزستان، وظیفه دارم تا خواسته‌های مقام معظم رهبری و سیاست‌های رئیس جمهور را اعلام کنم. تأکید رئیس جمهور بر استفاده از جوانان و ظرفیت‌های آنها، تنها گوشه‌ای از سیاست‌های دولت است که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ارزش‌دهی به نیروهای جوان دارد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: خوزستان تنها استانی که معنای دستیار استاندار در امور جوانان در آن معنا یافته است. از دستگاه‌های دولتی خواسته‌ام که جهت انتخاب دستیاران جوان اهتمام داشته باشند و باید تا یک ماه آینده باید مشاور امور جوانان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها معرفی شوند.

شریعتی بیان کرد: تشکیل شورای مشاوران استاندار، ‌شرکت فعال در تصمیم‌سازی مربوط به جوانان، ارائه پیشنهاد برای شناسایی نیروهای جوان، جمع‌آوری طرح‌ها و ایده‌های نخبگان، کارآفرینان و نوآوران از جمله وظایفی است که مسئولیت آن به دستیار استاندار در امور جوانان سپرده شده است.

استاندار خوزستان گفت: امیدوارم جوانان خوزستان در آبادانی این استان استراتژیک، شرکت فعالانه‌ای داشته باشند. همچنین انتظار دارم شورای مشاوران جوان استاندار هرچه سریعتر کامل و جامع تشکیل شود و از همه نخبگان و کارآفرینان برای راهنمایی و سیاست‌گذاری استان در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استفاده کنند.

شریعتی ادامه داد: همین جا آمادگی خود را برای استفاده از ظرفیت‌های نخبگان اعلام می‌کنم و امیدوارم جلسات متعددی در این خصوص تشکیل شود تا از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: باید به تدریج مدیریت‌های سنتی به مدیریت‌های علمی،‌ به روز و جوان تبدیل شود و مدیرانی که جوانان دیروز بودند و کشور را از تنگناها گذراندند، فرصت را به جوانان امروز بدهند.

استاندار خوزستان افزود: این مدیران باید شرایط را به نحوی فراهم کنند که جوانان امروز قدرت و شرایط را برای اداره امور داشته باشند. اگر چه ما به عملکرد جوانان دیروز افتخار می‌کنیم، اما باید بگوییم که جوانان امروز باسوادتر و عالم‌تر هستند و تجربه‌های جوانان دیروز را با خود همراه دارند.

شریعتی تصریح کرد: نباید به نحوی عمل کنیم که خلاء مدیریتی در کشور و در خوزستان ایجاد شود. اگر جایگاه مدیریتی را به دست بگیریم و به جوانان اعتماد نکنیم، طی چند سال آینده با خلاء مدیریت بین نسل‌ها مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به وجود جوانان تحصیلکرده در خوزستان بیان کرد: امیدواریم به تدریج مدیریت خوزستان را به دست جوانان بسپاریم اگرچه با مقاومت‌های زیادی روبه‌رو هستیم اما باید سنگر به سنگر این مسیر را فتح کنیم.

شریعتی تصریح کرد: زیرساخت‌های خوزستان در سطح غیرقابل قبولی است و تخریب شده است. در این دو سال تمام تلاشم در حوزه زیرساختی این بوده ممکن است. این اقدامات در حال حاضر دیده نمی‌شود اما در چند سال آینده این زیرساخت‌ها شرایط توسعه خوزستان را فراهم خواهند کرد و این مورد جز با استفاده از دستیاران جوان که شبانه‌روز تلاش کرده‌اند میسر نبوده است. امیدوارم به تدریج و همه امور به دست جوانان سپرده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار