در گفت‌وگو با پانا

نقاط قوت و ضعف شورای پنجم از زبان جوانترین عضو شورای شهر تهران

تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه عملکرد شورای پنجم از آغاز تاکنون نمره قابل قبولی می‌‌گیرد، می‌گوید شورای پنجم نشان داده است که هم در بحث بودجه و هم درباره دیگر لوایحی که از شهرداری تهران می‌آید به ریزترین موارد ورود می‌کند.

کد مطلب: ۸۱۷۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
نقاط قوت و ضعف شورای پنجم از زبان جوانترین عضو شورای شهر تهران

حجت نظری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به عملکرد شورای شهر پنجم در طول هشت ماهه گذشته گفت: در دوره‌ مدیریت شهری جدید و در زمان شروع فعالیت شورای پنجم، چشم‌اندازهایی وجود دارد که شاید به دلیل گستردگی دایره‌ وظایف و اختیارات مدیریت شهری، هر کسی هر کدام از این افق‌ها را از دید تخصصی خود ببیند و مجموعه‌ اینها را شاید نتوان خیلی راحت کنار هم در جامعه دید. شورای پنجم می‌داند که در حوزه‌‌ حمل‌و‌نقل، در حیطه آلودگی هوا و موضوعات فرهنگی به کجا می‌خواهد برسد و حتما تمام اینها در برنامه‌ سوم پنج ساله‌ شهرداری تهران منعکس خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: شورای پنجم نشان داده که هم در بحث بودجه و هم درباره دیگر لوایحی که از شهرداری تهران می‌آید تا ریزترین موارد ورود می‌کند. همه مواردی که در حیطه‌ وظایف و اختیارات شورا و شهرداری است، حتما در برنامه‌ سوم شهرداری منعکس خواهد شد.

وی درخصوص انتقادهای مطرح‌شده به عملکرد شورای پنجم درباره نرفتن اعضای شورای شهر به محله‌های پایتخت گفت: به‌نظر می‌رسد این حرف و دیدگاه درستی نباشد چرا که تقریبا همه اعضا حداقل دو تا سه بازدید در طول ماه دارند. حداقل خود من بیش از سه بازدید از محلات دارم و به مناطق مختلفی چون منطقه 2، 5، 13، 16، 17 و 20 رفته‌ام. البته ممکن است که بخش‌های مختلف انتظار بیشتری داشته باشند در حالی که زمان ما محدود است و شاید نتوانیم در طول بازدید از یک منطقه، هم به شورایاری سر بزنیم و هم به حوزه‌ پسماند ولی اصولا در سرکشی‌هایی که انجام می‌شود ناظر به ماموریتی که تعریف شده نظارت خود را انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شورای پنجم با توجه به آن انتظاراتی که از آن می‌رفت، شروع خوبی داشته است ،گفت: من معتقدم که مجموعا عملکرد شورای پنچم را تا امروز بیشتر در بحث انتخاب شهردار می‌سنجند. اگر بخواهیم از این منظر نگاه کنیم، شاید در مرحله‌ بحث انتخاب شهردار پیشین باید جور دیگری عمل می‌کردیم که به تعبیری شروع بهتری داشته باشیم. اما من فکر می‌کنم در مجموع، می‌توان به شورای پنجم تهران نمره‌ قابل‌قبولی داد.

نظری با بیان اینکه در مجموع نمره‌ قابل‌قبولی می‌توان به شورای شهر تهران داد، گفت: ما می‌توانستیم شروع بهتری داشته باشیم چون بخش مهمی از عملکرد ما در انتخاب شهردار تجلی پیدا می‌کند. متاسفانه باید بگویم که در هفت ماه گذشته شهردار پیشین تهران در عزل و نصب‌هایی که انجام داد، درست عمل نکرد و من بارها این نقد را چه در صحن علنی و چه در گفت‌و‌گوهایی که با رسانه‌ها داشتم، مطرح کردم و به‌نظر می‌رسد که بخش اعظم ناامیدی جامعه رأی‌دهنده نسبت به مدیریت شهری، در همین بخش انتصابات قابل‌رویت است. علت آن هم این است که جامعه انتظار تغییر رویکرد داشت، اما واقعیت این است که بسیاری از مدیران قبلی یا حفظ شدند یا تغییر جایگاه دادند و حتی گاه ارتقا پیدا کردند و این انتظاری نبود که مردم داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار