فرماندار شهرری:

حفاظت و پاکسازی از محیط زیست باید به فرهنگ همگانی تبدیل شود

شهرری (پانا)- فرماندار شهرری  در مراسم پاکسازی ارتفاعات برج اینانج شهرری به مناسب هفته زمین پاک گفت: حفاظت از محیط زیست فقط به هفته زمین پاک معطوف نشود ،بلکه این امر مهم باید به فرهنگ همگانی درمیان مردم تبدیل شود.

کد مطلب: ۸۱۷۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
حفاظت و پاکسازی از محیط زیست باید به فرهنگ همگانی تبدیل شود

هدایت الله جمالی پور در مراسم پاکسازی ارتفاعات برج اینانج شهرری به مناسب هفته زمین پاک گفت : فرهنگ سازی و حساس سازی لازم نسبت به محیط زیست باید توسط مسئولان در میان مردم ایجاد شود و برنامه های فرهنگی حفاظت از محیط زیست باید در طول سال استمرار داشته باشد.
وی ادامه داد: مردم باید در کنار شهرداری و سایر نهادهای دولتی خدمات رسان کار حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب طبیعت و زمین را بر عهده گیرند تا زمینه های توسعه پایدار در کشور ایجاد شود.
جمالی پور عنوان کرد: مردم باید بدانند که حفاظت از محیط زیست و پاک نگاه داشتن پیرامون خود به طور مستقیم با اقتصاد شهر، توسعه کشور و معیشت ارتباط مستقیم دارد.
وی ادامه داد: زمانی که هزینه های شهرداری از لحاظ جمع آوری پسماند کم شد این نهاد خدمات رسان می تواند اقدامات عمرانی گسترده و زمینه های توسعه پایدار شهر را ایجاد کند.
صفوی شهردار منطقه ۲۰ نیز در ادامه این برنامه گفت: روز جهانی هوای پاک فرصت مغتنمی است برای یادآوری ضرورت و اهمیت حفظ محیط زیست، چرا که زمین یک هدیه الهی و امانتی برای آیندگان است.
وی ادامه داد: مردم باید در خصوص حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی ها به کمک شهرداری بیایند و با استفاده نکردن از نایلون های پلاستیکی گام بلندی در جهت نگهداشت محیط زیست خود بردارند.
رییس اداره محیط زیست نیزیکی از راه های جلوگیری از تخریب طبیعت را کاهش سرانه تولید زباله در جامعه عنوان کرد و افزود: پسماندهای خانگی اعم از تر و خشک تا زمانی که از طرف شهروندان مدیریت و تفکیک نشوند، همچنان در طبیعت به صورت سنتی دفن خواهند شد.
شایان ذکر است ،پاکسازی ارتفاعات برج ایناج با شعار " نه به کیسه های پلاستیکی " با حضور فرماندار ویژه شهرستان ری، شهردار منطقه ۲۰، رئیس اداره محیط زیست و جمعی از شهروندان برگزار شد.
/خبرنگار: سمیه طالش صالحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار