تجلیل از ۴۰ معلم نمونه فارس در هفته بزرگداشت مقام معلم

شیراز (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس سند تحول بنیادین وظیفه آموزش و پرورش، تنها آموزش صرف نیست بلکه بیشتر تربیت مدنظر است.

کد مطلب: ۸۱۶۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از ۴۰ معلم نمونه فارس  در هفته  بزرگداشت مقام معلم

عبدالرسول احمدی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معیارهایی برای برگزیدگان فرهنگی و انتخاب معلم نمونه در نظر گرفته شده است، گفت: قریب ۴۰۰ نفر به عنوان فرهنگیان در انتخابات منطقه‌ای شرکت می‌کنند و امسال ۱۸۰ معلم به عنوان معلم منطقه انتخاب شده و در استان نیز ۴۰ معلم به عنوان معلم نمونه در هفته معلم امسال تجلیل خواهند شد .

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: هفته معلم مطابق روال هر سال از ۱۲ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و به‌مدت یک هفته ادامه دارد و هر روز آن نیز به یک نامگذاری شده و متناسب با آن نامگذاری برنامه‌های متنوعی در این راستا اجرا می‌شود .

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: ۱۶ اردیبهشت‌ ماه به نام روز معلم و مسئولیت‌پذیری و هدایت انقلابی نامگذاری شده است که از این فرصت برای تبیین نقش معلم در جامعه و بازگویی مسائل و دستاوردهای فرهنگیان در حوزه‌های مختلف استفاده خواهیم کرد که این کار را در قالب برگزاری مسابقات مختلف خاطره ه‌نویسی، انشاء و اهدای شاخه گل به معلمان انجام می‌دهیم .

وی با بیان اینکه ۱۷ اردیبهشت به نام معلم؛ مرج تربیتی و مولد سرمایه اجتماعی و ۱۸ اردیبهشت‌ماه نیز به نام معلم و تکریم سازمانی نامگذاری شده ‌اند که در آن برنامه‌هایی متناسب با این روزها اجرا خواهند شد .

وی، حضور در جمع فرهنگیان، دیدار با مسئولان مختلف، بازدید از مدارس و تجلیل از معلمان و فرهنگیان و غیره را از جمله این برنامه‌ها دانست و گفت: باور به نقش آموزش و پرورش باید نهادینه شود که این باور تقریباً نهادینه شده است .

او با انتقاد از انتشار مطلبی توسط یکی از خبرگزاری‌ها در خصوص به‌کارگیری افراد بازنشسته به‌عنوان مسئول در آموزش و پرورش فارس، گفت: من هنوز یک سال و هفت ماه تا بازنشستگی‌ام باقی مانده است، از طرفی براساس قانون افراد دارای دانشنامه‌ی فوق‌لیسانس و دکترا می‌توانند تا سن 65 سالگی فعالیت داشته باشند .

احمدی اولویت خود را آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد که قصد دارد ساخت و تجهیز مدارس را به سازمان نوسازی مدارس سپرده و عمده‌ی تلاش خود را در حوزه‌ی آموزش، پژوهش، تعلیم و تربیت صرف کند .

احمدی همچنین با اشاره به حذف آزمون مدارس استعداد درخشان، گفت: امسال به حتم آزمون سمپاد و مدارس نمونه برگزار نخواهد شد و نحوه‌ی ثبت‌نام و توزیع دانش‌آموزان در مدارس مختلف در مقطع متوسطه‌ی اول، پس از برنامه‌ریزی دقیق توسط کمیته‌ی ثبت‌نام، اطلاع‌رسانی خواهد شد .

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان فارس حذف آزمون مدارس خاص را اقدامی درست و در پاسخ به مطالبه‌ای عمومی دانست و تصریح کرد که تنها 25 صدم درصد کل جمعیت دانش‌آموزی تیزهوش قلمداد می‌شوند و برگزاری آزمون‌های مدارس خاص تنها افراد دارای مهارت در تست‌زنی را از دیگران جدا می‌کرد .

احمدی با بیان اینکه روح تعلیم و تربیت ایده‌آل در آموزش و پرورش همان است که روح قرآن در آن دمیده می‌شود، گفت: اعتقاد داریم که اگر می‌خواهیم دانش‌آموزان دارای تربیت سالم داشته باشند، باید آنان را به سمت آموزه‌های قرآن سوق دهیم .

احمدی اضافه کرد: اگر شهرداری یا سایر ادارات به دنبال کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی میان شهروندان است باید به آموزش و پرورش مراجعه کند تا بتوانیم فرهنگ‌سازی را از درون مدارس برای دانش‌آموزان انجام دهیم و مسلماً هر کدام از آنان نیز در خانواده و جامعه سفیران آن فرهنگ خواهند شد .

سرپرست اداره‌ کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین وظیفه آموزش و پرورش، تنها آموزش صرف نیست بلکه بیشتر تربیت مدنظر است، گفت: تربیت را در ۵ محور علم، اخلاق، عمل، ایمان و به ویژه تفکر دنبال می‌کنیم .

احمدی با تصریح اینکه آموزش و پرورش به دلیل گستردگی قابل مقایسه با هیچ دستگاه دولتی و غیردولتی نیست، گفت: آموزش و پرورش هم به دلیل تعدد مخاطبان و هم به خاطر نقشی که در جامعه ایفا می‌کند، دارای نقش حیاتی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار