کلیات طرح تنظیم مقررات مالی آموزش  و پرورش تصویب شد

تهران (پانا) -  نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت  آموزش  و پرورش را تصویب کردند.

کد مطلب: ۸۱۶۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
کلیات طرح تنظیم مقررات مالی آموزش  و پرورش تصویب شد

کلیات طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی‌،‌ اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش که پس از تصویب یک فوریت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات رد شده بود، به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

در جریان رأی‌گیری نمایندگان با 126 رای موافق‌،‌ 68 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع با کلیات این طرح موافقت کردند.

علی لاریجانی، رئیس قوه مقننه پس از تصویب این طرح با تأکید بر لزوم ارجاع آن به کمیسیون مربوط خاطرنشان کرد: «ایراداتی که در این طرح وجود دارد و اشکالات مرتبط با قانون اساسی برطرف شود سپس به صحن علنی برگردد.»

وی ادامه داد: «امیدواریم این طرح بتواند نتایجی مثبت برای فرهنگیان به همراه داشته باشد.»

در بند 3 ماده واحده این طرح آمده است که موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان مکلف است پس از طی مراحل قانونی بانک فرهنگیان را تاسیس کند که این بانک موظف به تأمین تسهیلات موردنیاز فرهنگیان بدون رعایت سقف تسهیلات بانک‌های دیگر و با نرخ سود کمتر است. بر اساس این بند، بانک فرهنگیان بانک عامل وزارت آموزش و پرورش می‌شود و وزیر آموزش و پرورش رئیس مجمع عمومی آن خواهد بود.

این بند با مخالفت بسیاری از نمایندگان مواجه بود و آنها معتقد هستند که برای بهبود اوضاع معیشتی فرهنگیان نیاز به تشکیل بانکی جدید نیست.

بر اساس این گزارش نماینده وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن اشاره به وجود کمیسیونی مرتبط با این وزارتخانه در مجلس شورای اسلامی علاوه بر مخالفت با این طرح خواستار بررسی موارد مرتبط با این وزارتخانه در کمیسیون تخصصی خود شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار