معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان: 33 هزار دانش آموز استان کردستان تحت پوشش برنامه سفیران سلامت قرار دارند

سنندج(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در آئین اختتامیه دومین جشنواره سفیران سلامت در سنندج گفت: 33 هزار دانش آموز استان تحت پوشش برنامه سفیران سلامت قرار دارند.

کد مطلب: ۸۱۶۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:  33 هزار دانش آموز استان  کردستان تحت پوشش برنامه سفیران سلامت قرار دارند

روز گذشته افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان در آئین اختتامیه دومین جشنواره سفیران سلامت و گرامیداشت هفته سلامت که در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد؛ با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت هفته سلامت، گفت: هرساله اول تا هفتم اردیبهشت ماه نامگذاری شده است و شعار امسال این هفته نیز « پوشش همگانی سلامت برای همه و همه جا» است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بستر مناسبی برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن سلامت می باشد؛ گفت: جمعیت 270 هزار نفری دانش آموزان استان، 25 هزار نفری فرهنگیان و 500 هزار نفری اولیای دانش آموزان که به طور مستقیم و غیر مستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط هستند بیانگر اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع سلامت دانش آموزان استان است.

خوش گوار با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هدف غایی آن تربیت انسان کامل و جامع الشرایط است که آمادگی پذیرش نقش های مختلف در جامعه را داشته باشد؛ گفت: ما در آموزش و پرورش معتقدیم که یکی از ویژگی های انسان کامل و جامع، سالم بودن و بانشاط بودن است و انسان سالم محور توسعه هر جامعه ای قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه سلامت جسمی و روحی و روانی دانش آموزان برای متولیان تعلیم و تربیت از اهمیت خاصی برخوردار است؛ گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در ساحت زیستی و بدنی نیز به منظور ارتقای سطح سلامت دانش آموزان، برنامه های جامع و کاملی در نظر گرفته شده است.

خوش گوار با بیان اینکه ما در راستای اجرای برنامه های حوزه سلامت از دو ظرفیت دورن سازمانی و برون سازمانی استفاده می کنیم؛ گفت: در ظرفیت درون سازمانی علاوه بر کادر ستادی در آموزش و پرورش، مدیران مدارس به عنوان اصلی ترین، مناسب ترین و اثرگذارترین نیرو در خط مقدم نظام تعلیم و تربیت، می توانند در حوزه سلامت بسیار تاثیر گذار باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در راستای اهداف تربیتی و پرورشی و سلامت و تندرستی بهره ببریم؛ تصریح کرد: اگر اولیا توجیه شوند که سلامت جسمی و روحی دانش آموز می تواند باعث شود که فرد در آینده برای جامعه مفید واقع شود؛ قطعا با برنامه های سلامت در آموزش و پرورش همراه خواهند شد.

به گفته خوش گوار استفاده از خود دانش آموزان در اجرایی شدن برنامه سلامت آموزش و پرورش از دیگر ظرفیت های دورن سازمانی می باشد که برنامه های مختلفی چون سفیران سلامت، مدارس مروج سلامت، طرح دادرس در این راستا انجام شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت برون سازمانی نیز می تواند در اجرای برنامه های حوزه سلامت و بهداشت بسیار تاثیر گذار باشد؛ گفت: آموزش و پرورش یک بحث فرابخشی است و اثرات مثبت و منفی آن نیز در جامعه اثرگذار خواهد بود و لازم است تمام ارگان های جامعه همراهی و همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه تعامل و ارتباط دوسویه بسیار خوبی میان آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی کردستان وجود دارد که جای تقدیر و تشکر دارد و اگر این تعامل دوسویه نبود قطعا آموزش 33 هزار نفر دانش آموز به عنوان سفیران سلامت، اجرای دو مرحله وارنیش فلوراید و سلامت دهان و دندان دانش آموزان شش تا دوازده سال استان و آموزش 179 هزار نفر از دانش آموزان در طرح پیشگیری از بیماری های واگیر امکان پذیر نبود .

خوش گوار با بیان اینکه در جشنواره سفیران سلامت خود دانش آموزان برای ارتقای خود مراقبتی و ارتقای سطح سلامت مجری این برنامه هستند؛ اظهار داشت: این جشنواره در مدارس ما در قالب داستان نویسی، انشانویسی، مقاله نویسی و جملات برتر برگزار می شود.

به گفته خوش گوار در جشنواره سفیران سلامت امسال بالغ بر دو هزار و 780 اثر به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال شده است و امروز با حضور مسئولین استان از همکاران برتر، دانش آموزان سفیران سلامت و همچنین مراقبین سلامت مدارس تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار