بازخوانی سناریوی شکست خورده عملیات پنجه عقاب در صحرای طبس

اسلامشهر (پانا)-پنجم اردیبهشت 59، مداخله نظامی آمریکا در ایران، با انهدام و از کارافتادن چند فروند از هواپیماها و هلیکوپترهای آنها در صحرای طبس به شکست انجامید.

کد مطلب: ۸۱۶۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
بازخوانی  سناریوی شکست خورده  عملیات پنجه عقاب در صحرای طبس

پنجم اردیبهشت هر سال یادآور معجزه بزرگ الهی، حادثه طوفان شن وشهادت محمد منتظر قائم اولین فرمانده سپاه پاسداران در صحرای طبس است.

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام که با اسارت گرفتن 53 نفر از جاسوسان آمریکا به پایان رسیدو آن چنان ضربه ای به حیثیت آمریکا وارد کرد و سیاست های استعمار گرانه آن ها را از هم پاشید که کاخ سفید را بر آن داشت که به هر نحو ممکن این مساله را حل کند.

آمریکا در گام اول با اقدامات دیپلماتیکی خود به تحریم روابط سیاسی و اقتصادی ایران زد و در گام دوم طرح تجاوز نظامی به جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود قرارداد.

امریکا با طراحی عملیاتی پیچیده و دقیق برای حمله نظامی به ایران، به بهانه رهاسازی جاسوس های مستقر در محل سفارت روی آوردو آمریکایی ها با غرور و اطمینان ناشی از پیش بینی نیروی انسانی کارآزموده و تجهیزات مدرن و کارآمد در شبانگاه پنجم اردیبهشت ماه سال 59 در حالی که خود را بر زمین طبس می دیدند، در اوج حیرت و ناباوری ها با وقوع طوفان شن و برخورد بالگردهای متجاوز به یکدیگر، شکست سنگین و غیرقابل تصوری را متحمل گردیدند و سرانجام با لغو عملیات مجبور به فرار از خاک ایران شدند.

شایان ذکر است ،شیطان بزرگ ، به عنوان بزرگترین دشمن ایران اسلامی در تجاوزی آشکار خیالات شومی برای انقلاب نوپای مردم ایران در سر داشت که لشکر خدا، این بار در قالب سنگریزه و شن به پا خاست و دشمن دینش را رو سیاه نمود.

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار