مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندارى کردستان مشکلات امروز جامعه ریشه در تاب‌آور نبودن افراد دارد

سنندج(پانا)-مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندارى کردستان، گفت: بسیارى از مشکلات امروز جامعه ریشه در تاب آور نبودن افراد جامعه دارد.

کد مطلب: ۸۱۶۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندارى کردستان مشکلات امروز جامعه ریشه در تاب‌آور نبودن افراد دارد

لیلا آژیر مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندارى کردستان در ابتداى دوره (طرح توان افزایى و ارتقاء تاب آورى اجتماعى در جوامع محلى) تاب آورى را یک فرآیند و جریان تعریف کرد و افزود: تاب آورى، سازگارى با مسائل پیش بینى نشده، مقابله با تنیدگى و افسردگى و بازگشت و ترمیم سریعتر است.
وى با تاکید بر اهمیت وجود تاب آورى در افراد جامعه، فرد تاب آور را فردى انعطاف پذیر و چاره ساز عنوان کرد و اظهار داشت: شرایط پیش آمده در زندگى همیشه رضایت بخش نیست و در شرایط غیرقابل انتظار تاب آورى معنى پیدا مى کند.
آژیر همچنین یادآور شد: فرد تاب آور در مقایسه با دیگران، در شرایط شوک زودتر مى تواند به شرایط پیش از استرس بازگردد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندارى در بخش دیگرى از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه طرح توان افزایى و اتقاء تاب آورى، امسال براى سومین سال در سنندج برگزار مى شود افزود: در سال اول کردستان یکى از ١٣ استان پایلوت در برگزارى طرح بود که به دلیل بازخورد خوب اجراى طرح، در سال دوم به صورت طرح ملى برگزار شد.
وى ادامه داد: این طرح در سال اول با عنوان تاب آور کردن زنان در معرض آسیب و آسیب پذیر، در سال دوم با عنوان تاب آور کردن خانواده و امسال با محوریت تاب آورى اجتماعى در جوامع محلى برگزار شد.
آژیر خطاب به اعضاى طرح گفت: لازم است شما که به عنوان تسیل گر و مربى با جامعه ارتباط مستقیم دارید، مطالب مطرح شده در این دوره را با حفظ امانت دارى به جامعه منتقل کنید.
وى همچنین خاطرنشان کرد: تاب آور کردن افراد یعنى آموزش آنها براى استفاده صحیح از مهارت هاى زندگى و لازم است این آموزش ها با ویژگى هاى فرهنگى کردستان همخوانى داشته باشد.
شایان ذکر است، دوره (طرح توان افزایى و ارتقاء تاب آورى اجتماعى در جوامع محلى) به مدت ٤ روز به مربیگرى دکتر مقدسى از تسیل گران برجسته کشورى و با حضور ٢٠ تسهیل گر از ١٠ شهرستان استان در سنندج برگزار مى شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار