هنر ، ابزار قدرتمندی در تغییر نگرش ها، باورها و ارتقاء دانش سلامت و بهداشت است

نیشابور ( پانا ) - رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در نشست مطبوعاتی به مناسبت آغاز هفته سلامت اذعان کرد: هنر ابزار قدرتمندی در تغییر نگرش ها، باورها و ارتقاء دانش سلامت و بهداشت است.

کد مطلب: ۸۱۵۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
هنر ، ابزار قدرتمندی در تغییر نگرش ها، باورها و ارتقاء دانش سلامت و بهداشت است

محسن عظیمی نژاد ضمن تبریک اعیاد مبارک شعبانیه و تشکر از حضور اصحاب رسانه خاطر نشان کرد: در ششتم و هفتم اردیبهشت سال جاری، شهر تاریخی، هنری و فرهنگی نیشابور میزبان برگزاری اولین همایش ملی هنر و سلامت در کشور است.

وی افزود: پس از موفقیت این دانشکده در برگزاری اولین جشنواره کشوری فیلم و عکس سلامت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امتیاز ماموریت ویژه منطقه نهم آمایش را به دانشکده علوم پزشکی نیشابور واگذار نمود و موفقیت در این جشنواره، نیشابور را به نقطه ثقلی در کشورمان برای برگزاری نخستین همایش ملی هنر و سلامت تبدیل کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور تصریح کرد: در پی ابلاغ برنامه تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه های علوم پزشکی کشور به ده منطقه آمایشی تقسیم شدند و ماموریت های مشترک و ویژه برای دانشگاه های علوم پزشکی تعریف شد.

محسن عظیمی نژاد با اشاره به ماموریت های منطقه نهم آمایشی اضافه کرد: توسعه علوم دانش دندان پزشکی، علوم اعصاب، طب تسکینی، علوم تغذیه و دانش هنر و سلامت از ماموریت های ویژه این منطقه بود که از میان ماموریت های فوق الذکر، ماموریت توسعه دانش هنر و سلامت به دانشکده علوم پزشکی نیشابور واگذار شد.

وی ادامه داد: هنر ابزار قدرت مندی است که می تواند در کلیه حوزه ها بخصوص در حوزه سلامت و ارتقاء آگاهی های سلامتی و بهداشتی مردم تحول اساسی ایجاد کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: ارتقاء فرهنگ، مستلزم تغییر نگرش و باور است و هنر می تواند آثار ماندگاری در تغییر باورها ایجاد کند.

عظیمی نژاد عنوان نمود: امروزه شاهد گسترش حوزه هنر در عرصه های مختلف از جمله فیلم، تئاتر، موسیقی، انیمیشن و... هستیم و این عرصه های گوناگون هنر می تواند در تغییر نگرش مردم تاثیر به سزایی داشته باشد و در این راستا دانشکده علوم پزشکی نیشابور برنامه ریزی هایی را در جهت اجرای دوره های کوتاه مدت آموزشی تعریف نموده است از جمله برگزاری همایش علمی هنر و سلامت، که حضور اندیشمندان، صاحب نظران جهت تضارب افکار برای اجرای این همایش امری ضروری است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شهر نیشابور در همایش ملی و علمی هنر و سلامت، افتخار میزبانی روسا و مسئولین دانشگاه های منطقه نهم آموزش عالی سلامت، اساتید، هنرمندان برجسته و به نام کشور را دارد و چهار پنل علمی هنر و ارتقاء سلامت، هنر درمانی، پنل هنر و معماری، هنر های نمایشی و سلامت را برگزار خواهد نمود و تمام دانشگاه های منطقه نهم مشارکت فعالی در این همایش دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار