در دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران؛

جلسه فصلی شورای هماهنگی تشکلهای دانش آموزی شهرستانهای استان تهران برگزار شد

تهران (پانا) - با حضور مسولین و نمایندگان تشکلها، جلسه فصلی شورای هماهنگی تشکلهای دانش آموزی شهرستانهای استان تهران با محوریت موضوع پایگاههای اوقات فراغت در فصل تابستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۵۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
جلسه فصلی  شورای هماهنگی تشکلهای دانش آموزی شهرستانهای استان تهران برگزار شد

در این نشست مجتبی ولی پوری رئیس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی شهرستانهای تهران با تبریک ایام فرخنده ماه شعبان و اشاره به کسب مقام برتر کشوری شهرستانهای استان تهران در اجرای موفق فعالیت پایگاههای اوقات فراغت در دو سال پیاپی گفت: این برتری ما را برای اجرای برنامه ها قانع نمی کند و ما می خواهیم تلاش کنیم که با ایجاد برنامه ریزی های صحیح و دقیق به غنای هر چه بیشتر پایگاه های اوقات فراغت در تابستان امسال دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه پایگاهها بایدحداقل در ۵ رشته مختلف فعالیت داشته باشند، افزود: ما دو نوع پایگاه در مناطق داریم که دسته اول، اردوگاهها، کانونهای فرهنگی و هنری و کانونهای قرآنی و دسته دوم مدارس منتخب، شاهد، هنرستانها و مدارس تمام تشکیلاتی و... که در تلاش هستیم این مراکز غیر از انجام فعالیتهای تخصصی خودشون در رشته های دیگر از قبیل کارگاههای مهارت آموزی و دست ورزی، آموزش مباحث اعتقادی و اخلاقی، اردوهای تفریحی و آموزشی، فعالیتهای تربیت بدنی و ورزشی، نیز فعالیت داشته باشند.

در ادامه احمدی معاون سازمان دانش آموزی شهرستانهای استان تهران از برگزاری اردوی ۲ هزار نفری مربیان و دانش آموزان تشکیلات در تابستان خبرداد و افزود: در صدد هستیم در جهت توسعه گردشگری برگزاری اردوهای زیارتی مشهد مقدس، ایجاد پایگاه آموزش تخصصی مهارت تشکیلاتی در مدارس کامل تشکیلاتی فعالیت کنیم.

شاکر رییس انجمن اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزی استان تهران نیز در این نشست گفت: امسال نیز اتحادیه علاوه بر فعالیتهای سالهای گذشته به دنبال آن است که در هر شهرستان با برپایی یک پایگاه متمرکز به صورت ویژه فعالیت داشته باشد.

عبدالعلی پور سرپرست اداره دانش آموزی جمعیت جوانان هلال احمر استان تهران گفت: هلال احمر با ۲۷۰ کانون فعال در شهرستانهای استان تهران و اجرای مسابقات دادرس و مسابقه کتابخوانی خانه دوست کجاست با محوریت ۱۲ کتاب برای مقاطع مختلف و اردوی کویر نوردی در شهریور، آمادگی برگزاری کارگاههای آموزشی امداد و نجات در مناطق مختلف را خواهیم داشت.

برگزاری اردوهای جهادی طرح هجرت و راهیان نور نیز از جمله فعالیتهای بسیج دانش اموزی شهرستانهای استان تهران می باشد.

شایان ذکر است امسال در راستای برپایی پایگاههای اوقات فراغت برای اولین بار کارگاههای آموزش خبرنگاران دانش آموز در شهرستانهای ۲۱ گانه تهران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار