برگزاری مسابقه تحقیق و پژوهش با موضوع مشاغل بومی و سنتی

قوچان (پانا) - مربی پرورشی دبیرستان پسرانه شاهد عرفان قوچان عنوان کرد: هفته مشاغل بهترین فرصت برای هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها ، مهارت های مورد نیاز حال و آینده کشور ،متناسب با استعدادها ،علاقه مندی و توانایی های آنان می باشد.

کد مطلب: ۸۱۵۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقه تحقیق و پژوهش با موضوع مشاغل بومی و سنتی

سید جلیل خلیق مربی پرورشی دبیرستان پسرانه شاهد عرفان قوچان اظهار داشت : راهنمایی شغلی نوع دیگری ازراهنمایی است که بدان وسیله به فردکمک می شود تابراساس شناخت استعدادها،رغبتهاومحدودیتها ونیز نیازهای شغلی جامعه ومحیط زندگی خود، بتواند شغل مناسبی انتخاب کند و پس ازگذراندن دوره های آموزشی به طورموفقیّت آمیز و رضایتبخشی به آن اشتغال ورزد.

وی با بیان این نکته که هفتة معرفی مشاغل هر ساله در هفتة اول اردیبهشت ماه در مدارس برگزار می گردد، فرصت مغتنمی است تا دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی بامشاغل گوناگون و لزوم آنها در جامعه آشنا شوند، افزود:آشنایی با مشاغل مختلف این امکان را به دانش آموزان می دهد تا متناسب بااستعداد،توانایی،رغبت ، هوش وعلائق خود نسبت به انتخاب رشتة تحصیلی مناسب که منجر به انتخاب شغل مورد علاقة آنها می شود، اقدام نمایند.

وی تصریح کرد:دردوره متوسطه ،راهنمایی شغلی دو هدف اصلی را دنبال می کند:اول آنکه با فراهم کردن امکانات و موقعیت ، دانش آموز باخودشناسی و شغل شناسی کاملتر و دقیق تر طرح ریزی شغلی را انجام دهد و مشکلات موجود را درانتخاب شغل برطرف نماید.دوم آنکه باید اطلاعات دقیق تری دربارة نتایج آزمونهای روانی ، شناسایی مشاغل متعدد وامکانات وفرصتهای استخدامی دردسترس دانش آموزان قرار گیرد.

خلیق گفت: این مسابقه در غالب تحقیق و پژوهش تحت عنوان مشاغل بومی و سنتی منطقه ویژه دانش آموزان جهت تهیه اطلس مشاغل شهرستان برگزار می شود . تحقیقات حداقل در دو صفحه و بهمراه تصاویر و مستندات ، تا تاریخ یازدهم اردیبهشت به کارشناسی ارسال می گردد . دبیرستان به آثار منتخب آموزشگاه هدیه ای اختصاص و در صورت انتخاب در مرحله شعرستان نیز جوایزی جداگانه اهدا خواهد نمود.ضمنا به اثرات برگزیده شهرستان جوایزی نیز توسط کارشناسی مشاوره وسلامت اهدا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار