عضو تیم منتخب هنرهای رزمی جمهوری اسلامی ایران: استعداد و علاقه دو اصل مهم موفقیت در سخت ترین کارهای دنیا هستند

شهرری (پانا)- عضو تیم منتخب هنرهای رزمی جمهوری اسلامی ایران و خبرنگار افتخاری دانش آموزی پانا گفت:حتی در سخت ترین کارها استعداد و علاقه می تواند ضامن موفقیت انسان باشد.

کد مطلب: ۸۱۵۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
عضو تیم منتخب هنرهای رزمی جمهوری اسلامی ایران: استعداد و علاقه دو اصل مهم موفقیت در سخت ترین کارهای دنیا هستند

محمدمهدی عبدلی دانش آموز پایه یازدهم رشته کامپیوتر هنرستان امام علی ناحیه یک ری و عضو تیم ملی کیک بوکسینگ در رده سنی جوانان اعزامی به روسیه در گفتگو با خبرنگار پانا گفت : از آنجا که پدرم از پیشکسوت های بوکس وعمویم مربی بین المللی این رشته بود، از کودکی با فضای ورزش های رزمی آشنا بودم اما پدرم به دلایلی به من اجازه شرکت در این ورزش ها را نمی داد و مرا به سمت فوتبال سوق داد.

هرچند در فوتبال هم تا حدی موفق بودم و تا مرحله انتخابی تیم‌های مطرح پایتخت در رده نونهالان هم پیش رفتم اما به خاطر علاقه بیش از حد به ورزش های رزمی به این ورزش ها روی آوردم.

در حدود ده سالگی پدرم مربیگری من در منزل را آغاز کرد و پس از آشنایی با مرتضی علیپور از قهرمانان مبارزات آزاد جهان در mma وی از من دعوت کرد که در باشگاهش به تمرین بپردازم.

بعد از چهار سال تمرین در ورزش های رزمی ترکیبی یا mma در مسابقات زیادی شرکت کردم ولی چون این رشته در این در ایران رسمیت نداشت این مسابقات جایی ثبت نمی‌شد.

در طی این مدت در مسابقات آزاد زیرزمینی هم شرکت می کردم و برنده هم می شدم.

منظور از مسابقات زیرزمینی چیست؟

مبارزات بی قاعده و قانون که در آنها سن و وزن دخیل نیست و وجاهت قانونی ندارد.

سپس به دلیل مشکلاتی مثل انحلال باشگاه علیپور و آسیب دیدگی در ناحیه کمر و زانو به مدت ۹ ماه از ورزش دور بودم بعد از برگشتن به محیط ورزش تمریناتم را در منزل یا در پارک و با حضور مربی انجام می‌دادم تا این که یکی از برادرانم در یک باشگاه محلی در رشته کیک بوکسینگ ثبت نام کرد و من با مربی باشگاه یعنی سید احمد خرمدره آشنا شدم و متوجه شدم که ایشان از هم دوره ای های پدر و عموی من هستند.

آقای خرمدره بعد ازتست گرفتن و تمرینات به من پیشنهاد شرکت در مسابقات انتخابی برای تیم ملی را داد و من به این پیشنهاد به عنوان فرصتی برای دیده شدن و حرفه ای کار کردن نگاه کردم و در بهمن ماه در مسابقات شرکت کرده و مدال طلا را گرفتم.

از آن موقع مشغول تمرینات برای مسابقات المپیک هستم و فقط به کسب مدال طلا فکر میکنم.

حدود 15 هزار شرکت کننده در المپیک هنرهای رزمی در روسیه از سراسر جهان حضور دارند که من در بخش مبارزات رینگی شرکت می کنم.

در چه زمینه های دیگری فعالیت دارید؟

در زمینه فیلمبرداری تدوین و بازیگری تئاتر به صورت حرفه ای کار میکنم و با گروه فرهنگی هنری رضوان در زمینه تئاتر و برنامه های نمایشی همکاری دارم.

در دوران دبستان بازیگری را زیر نظر حسین میرزاییان که از بازیگران کشورمان هستند شروع کردم و دو سال پشت سر هم بازیگر منتخب مسابقات تئاتر دانش آموزی شدم در دوران راهنمایی هم گروه تئاتر دانش‌آموزی تشکیل می دادم و سرپرستی ، نویسندگی نمایشنامه و کارگردانی و بازیگری را هم خودم به عهده می گرفتم.

هر سال در ایام نوروز با گروه جبهه فرهنگی میقات ظهور در مناطق عملیاتی شلمچه و اروند و برنامه‌ تئاتر و روایتگری داریم در تاسوعا و عاشورا و ایام فاطمیه هم برنامه‌های نمایشی داریم.

در زمینه تدوین و فیلمبرداری هم در مسابقات دانش آموزی فیلم کوتاه به مرحله استانی راه یافتم.

چه توصیه ای برای پدر مادرها دارید؟

پدر و مادرها باید بدانند استعداد و علاقه دو عامل مهم در موفقیت اند و بچه ها در هر زمینه که استعداد و علاقه دارند به شرطی که در چهارچوب فرهنگی و دینی ما بگنجد می توانند رشد کنند. مملکت ما فقط احتیاج به دکتر و مهندس ندارد بلکه موفق شدن در کار مهم است و به قولی هر کسی را بهر کاری ساخته اند.

چه توصیه ای برای همسن و سال های خودتان دارید؟

بچه ها اگر ورزش و هنر را بخشی از زندگی خود بدانند و به آن روی بیاورند از استرس و مشکلات روحی آنها کم خواهد شد و قطعا به سمت بسیاری از فعالیت هایی که باعث آسیب های اجتماعی می‌شود نخواهند رفت.

و کلام آخر شما چیست؟
خداوند را شاکرم به خاطر این هدیه ها که به من اعطا نموده و امیدوارم که بتوانم از آنها خوب استفاده کنم.
منظورت از هدیه چیست؟
علاقه، استعداد و توانایی و بستری که برایم فراهم بود تا بتوانم در این زمینه پیشرفت کنم.
از پدرم که باعث آشنایی من با رشته رزمی شد و مشوق من بود و از مادرم به خاطرصبوری و زحماتی که متحمل شد متشکرم.
از مربیانم آقای علیپور که هم مربی هم رفیق و هم مثل برادر بزرگتر برایم بود و موفقیت در رزمی را مدیون وی هستم ممنونم و از سید احمد خرم دره که دبیرکل فدراسیون ورزش های رزمی هستند و به من فرصت شرکت در مسابقات رسمی را داد بسیار ممنونم.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار