معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش: کتاب درسی زندگی ما قرآن است

اصفهان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد برنامه درسی و چارچوب تعلیم و تربیت در حوزه ابتدایی بر اساس آموزه‌های قرآنی و در راستای تحقق سند تحول آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۱۴۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش: کتاب درسی زندگی ما قرآن است

رضوان حکیم‌زاده در آیین جشنواره برترین طرح‌ها و برنامه‌های دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی که در محل اردوگاه کشوری شهید بهشتی اصفهان برگزار شد، افزود: رویکرد اصلی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر این باور استوار است که کتاب درسی زندگی ما قرآن است و آموزش ما نیز بر همین محور قرار دارد.

وی ادامه داد: برای تصمیم گیری در تربیت دانش‌آموزان و برنامه ریزی در این زمینه باید اصول و مبانی را از قرآن استخراج کرد، وزارت آموزش و پرورش نیز در همین مسیر حرکت می کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تربیت قرآنی به دو شکل محتوایی و شکلی انجام می‌شود. در چارچوب تربیت شکلی دانش آموزان در معرض برنامه‌های قرآنی از جمله مسابقات، روخوانی، تفسیر و کلاس‌های مفاهیم قرآن قرار می‌گیرند و در تربیت محتوایی، خدایی شدن و صفات الهی به آنها آموزش داده می‌شود.

وی افزود: انسان در قرآن یک سرمایه قلمداد می‌شود. همانطور که پیامبر اسلام به عنوان یک مربی جهانی با شاخص‌های رحمت، شاهد، بشیر و نذیر معرفی شده است باید تمام معلمان نیز به این صفات مزین باشند.

حکیم‌زاده در خصوص حذف پیک نوروزی از برنامه آموزشی مقطع ابتدایی نیز گفت: امسال در ایام نوروز برنامه داستانگویی، داستان نویسی و داستان خوانی در میان دانش‌‌آموزان اجرا می‌شود زیرا قالب اصلی آموزش مفاهیم تربیتی در قرآن، داستانگویی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به دیگر فعالیت‌های معاونت ابتدایی اظهار کرد: تکریم کودکان و به رسمیت شناختن حقوق آنها، مراقبت از بهداشت روح و روان دانش آموزان و عدم ایجاد فضای رقابتی ناسالم از دیگر برنامه‌های این معاونت است.

وی از اجرای طرح کارآمد به عنوان پایلوت در اصفهان نام برد و گفت: یکی از فعالیت‌های خانواده بزرگ آموزش ابتدایی تقویت مهارت‌هاست و خوشبختانه توانسته‌ایم بر همین اساس در راستای دستیابی به شاخص‌های ابتدایی 10 درصد رشد داشته باشیم و در بین معاونت‌های آموزش و پرورش رتبه برتر را کسب کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار