لزوم نگاه جمعی در جهت حل معضلات اجتماعی

کرج (پانا) - موضوع استارت آپ ها در حوزه علوم اجتماعی و خلق ثروت از این راه موضوع گفتگوی خبر شبانگاهی شبکه 4 سیما با دکتر سعید زرندی مدیر عامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام بود.

کد مطلب: ۸۱۴۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم نگاه جمعی در جهت حل معضلات اجتماعی

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، سعید زرندی در بخش خبری ساعت ۲۰ شبکه چهارم سیما با موضوع بررسی نقش استارتاپ ها در کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: در این سال ها تقریبا در تمام تریبون ها از آسیب های اجتماعی که جامعه ما به آن دچار شده سخن به میان می آید.

وی با اشاره به استفاده کشورهای توسعه یافته از تکنولوژی در ابعاد مختلف افزود: در کشور ما وقتی صحبت از استارت آپ ها می شود ذهن ها به سمت تکنولوژی های خاص مثل تجارت و فعالیت های الکترونیک می رود در صورتی که اینگونه نیست در کشورهای توسعه یافته نوآوری را در چارچوب تکنولوژی محصور ننموده اند، در واقع باید این نکته را در نظر بگیریم که نوآوری در همه زمینه ها قابلیت و کارآیی دارد و می توان از آن در ابعاد مختلف از جمله آسیب های اجتماعی استفاده نمود.

استاد دانشگاه علامه با اشاره به فعالیت شرکت های فعال در حوزه ICT در کشور و توجهی که این شرکت ها به آسیب های اجتماعی دارند افزود: این نقطه ای است که دولت می تواند نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.

زرندی با اشاره به شکل گیری شبکه های اجتماعی از سال 2006 خاطر نشان ساخت: با شکل گیری شبکه های اجتماعی نظریه پردازان و دانشمندان علوم اجتماعی این موضوع را مطرح کردند که با میلیون ها انسان مواجه هستیم که هر کدام از آنها پتانسیل ویژه ای دارند و می توانند خدمتی به جامعه بشری داشته باشند، اگر بتوان ذره ای از توانمندی این چند میلیون نفر از جامعه بشری را فعال نمود می توان خیلی از معضلات بزرگ اجتماعی را حل کرد.

مدیر عامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام در ادامه سخنانش با اشاره به نظریه جمع سپاری یادآور شد: از سال 2006 با مطرح شدن نظریه جمع سپاری، به این نتیجه رسیدند که به جای اینکه کارها را به یک نفر بسپارند به کل مردم بسپارند تا مشکلات حل گردد و نیاز امروز جامعه ما در واقع سپردن کارها به مردم است و اعتقاد دارم معضلات اجتماعی ما یک نگاه جمعی نیاز دارد.

استاد دانشگاه علامه افزود: همه اذعان دارند که دولت توان رسیدگی به همه مشکلات را ندارد، و باید به دنبال راه دیگری برای حل مشکل بود، در واقع در نقطه برخورد اجتماع، دولت، بخش خصوصی و جامعه مدنی مردم و تک تک آحاد جامعه برجسته می شوند که با نقش آفرینی آحاد جامعه فضای جدیدی خلق می شود، در واقع با این رویکرد و فعالیت استارت آپ ها که فعالان آینده عرصه دیجیتال هستند با خلاقیت ها و ابزارهایی که در اختیار دارند ، یکی از رویکردهایی که می توانند انتخاب و فعالیت کنند حل معضلات اجتماعی می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار