استاندار البرز: مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند عزم ملی است

کرج (پانا) - استاندار البرز گفت: باید فرهنگسازی و آگاهی بخشی به مردم برای مصرف کالاهای داخلی از طریق مسئولان و رسانه ها صورت گیرد همچنین ضرورت دارد ارتقا کیفیت محصولات نیز با نظارت دستگاه های ذیربط دنبال شود.

کد مطلب: ۸۱۴۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار البرز: مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند عزم ملی است

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، محمدعلی نجفی در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد ضمن شادباش اعیاد شعبانیه و تبریک روز ارتش به دلاوران نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و سپاه و سایر فعالان این عرصه افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز امسال با جدیت مضاعفی در استان دنبال می شود .

وی با اشاره به شعار سال و منویات مقام معظم رهبری و تدابیر دولت در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: برای مقابله با این پدیده شوم نیازمند عزم همگانی و اراده ملی هستیم .

نجفی گفت: تمامی دستگاه ها موظف هستند، در راستای مبازره با قاچاق کالا و ارز که تاثیر مستقیم بر رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال دارد با اهتمام ویژه ای نسبت به پیگیری اهداف و برنامه ها اقدام کنند .
وی با بیان اینکه اکنون تمام قوا با عزم و اراده ویژه ای برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز برنامه دارند افزود: بر این اساس تمامی دستگاه های اجرایی استان نیز باید با همراهی و هم افزایی بخش خصوصی در این راستا برنامه محور و جدی گام بردارند .

استاندار البرز اضافه کرد: البرز استانی فعال در عرصه های اقتصادی است و دارای فرصت حضور اقوام مختلف از سراسر کشور نیز می باشد از این رو استانی استثنایی در کشور محسوب می شود .

وی با تاکید بر لزوم پویایی کارگروه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: کارگروه ها باید همواره فعال باشند و گزارش عملکرد و برنامه های خود را در ستاد ارائه دهند .

نجفی با اشاره به ضرورت برگزاری همایش مبارزه با قاچاق کالا و ارز با کیفیت مطلوب و بازخورد قابل قبول افزود: دستگاه ها برای ارائه دستاوردهای خود باید زمان کافی داشته باشند تا نتیجه مطلوب از برپایی همایش حاصل شود .

وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگسازی و آگاهی بخشی به مردم برای مصرف کالاهای داخلی از طریق مسئولان و رسانه ها صورت گیرد همچنین ضرورت دارد ارتقا کیفیت محصولات نیز با نظارت دستگاه های ذیربط دنبال شود .

استاندار البرز گفت: بدنبال اجبار مردم برای مصرف کالای داخلی نیستیم بلکه باید با معرفی محصولات و برندهای با کیفیت داخلی و تبیین و اطلاع رسانی در خصوص مضرات کالاهای قاچاق خارجی، بستر استقبال مردم از تولیدات داخلی را فراهم کرد .

وی افزود: در بسیاری از زمینه ها کالاهایی در داخل تولید می شود که به مراتب از مشابه خارجی با کیفیت تر است ولی بعلت عدم تبلیغات مناسب، مردم از وجود چنین برند و کالایی بی اطلاع هستند .

در این نشست اعضای ستاد گزارشی از عملکرد و برنامه های آتی خود ارائه دادند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار