جلسه مشترک تشکل های دانش آموزی با معاونین پرورشی نواحی پنجگانه تبریز/

علمی: فعالیت دانش آموزان در قالب تشکل ها سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: : باید فرصتی مهیا کنیم تا همه دانش آموزان در تمامی تشکل ها عضو شده و فعالیت کنند برای این که حضور دانش آموزان در تشکل های دانش آموزی قطعا جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی را خواهد گرفت.

کد مطلب: ۸۱۴۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
علمی: فعالیت دانش آموزان در قالب تشکل ها سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

طاهر علمی در جلسه مشترک تشکل های دانش آموزی با معاونین پرورشی نواحی پنجگانه تبریز در محل سازمان دانش آموزی استان دو عامل عقل و عاطفه را وجه تمایز انسان با جمادات عنوان کرد و گفت: اگر تمامی برنامه ها و فعالیت ها با عقلانیت پیش رود بهتر نتیجه خواهیم گرفت.

وی افزود: رسالت اصلی آموزش و پرورش یادگیری است ولی یادگیری که فقط مبتنی بر دانش باشد جوابگوی نیازهای نوجوانان نیست و دانش به تنهایی نمی تواند گره ها را باز کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان تربیت اجتماعی را مهم ترین تربیت ها عنوان کرد و ادامه داد: دانش آموزی که در طول 12 سال تحصیلی مهارت نه گفتن یا مهارت حق طلبی و امثال آن را یاد نگیرد و فقط به یادیگیری فرمول های ریاضی و فیزیک همت گمارد این دانش آموز قطعا در تراز نظام جمهوری اسلامی تربیت نشده است.

علمی با بیان این که تشکل های دانش آموزی بزرگترین و تاثیرگذارترین محفل برای ارتقا سطح تربیتی هستند، گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 6 ساحت تربیتی تعریف شده و هدف از ایجاد تشکل های دانش آموزی متعدد فعالیت هر کدام در یک حوزه است.

وی تاکید کرد: باید فرصتی مهیا کنیم تا همه دانش آموزان در تمامی تشکل ها عضو شده و فعالیت کنند برای این که حضور دانش آموزان در تشکل های دانش آموزی قطعا جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی را خواهد گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بر توسعه منابع انسانی تاکید کرد و افزود: کمبود نیروی متعهد و متخصص در برنامه های تربیتی بیش از پیش احساس می شود .

علمی با بیان این که خانه، مدرسه و جامعه سه ضلع ملثث تربیت نوجوانان هستند، گفت: خانواده اولین رکن تربیت محسوب می شود ولی باید گفت که مدرسه به دلیل جایگاهی که دارد نقشی به مراتب مهم تر و خطیرتر را برعهده دارد.

وی همچنین بر غنی سازی و جذاب سازی برنامه ها و ایجاد انگیزه و علاقه در دانش آموزان و مهارت افزایی آن ها تاکید کرد.

مدیر سازمان دانش آموزی نیز در این جلسه با بیان این که اکنون زمان جزیره ای عمل کردن گذشته است، گفت: امروزه نقش تشکل های دانش آموزی در تربیت اجتماعی دانش آموزان و تمرین کار گروهی برکسی پوشیده نیست.

صمد علیزاده بر استمرار این جلسات در طول سال تحصیلی تاکید کرد و ادامه داد: ما اگر بتوانیم حتی فقط یک دانش آموز را به مسیر درست و صحیح سوق دهیم قطعا در کار خود موفق بوده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار