مدیر امور منابع آب اسلامشهر تاکید کرد

جلوگیری از برداشت غیرمجاز 2 میلیون مترمکعب آب در رودخانه کن

اسلامشهر(پانا)-مدیر امور منابع آب اسلامشهر گفت: از برداشت غیرمجاز سالانه بیش از 2 میلیون مترمکعب آب سطحی با قلع و قمع ایستگاه‌های پمپاژ ثابت و سیار در رودخانه کن جلوگیری به عمل آمد.

کد مطلب: ۸۱۴۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
جلوگیری از برداشت غیرمجاز 2 میلیون مترمکعب آب در رودخانه کن

منصور مردانی در این رابطه اظهار کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی آب سطحی و اخذ دستور مقام قضایی طی هفته گذشته چهار دستگاه پمپ دیزلی جمع‌آوری و به پارکینگ تحت نظر نیروی انتظامی منتقل و همچنین یک دستگاه پمپ پلمب و تعداد چهار ایستگاه پمپاژ ثابت و سیار قلع و قمع شد .

وی در ادامه با بیان اینکه طی هفته گذشته با قلع و قمع ایستگاه‌های پمپاژ ثابت و سیار در رودخانه کن از برداشت سالانه بیش از 2 میلیون مترمکعب آب جلوگیری شد، تصریح کرد: همچنین با انسداد دو حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور نیز از برداشت سالانه حدود 141 هزار مترمکعب آب از سفره‌های زیرزمینی ممانعت به عمل آمد .

مدیر امور منابع آب اسلامشهر با اشاره به اینکه اقدامات این امور در راستای سیاست‌های ابلاغی و اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی بوده ، افزود: این تعداد چاه‌ها در مجموع 115 متر عمق و 9 لیتر بر ثانیه آبدهی داشته است .

وی تصریح کرد: طی این مدت 10 مورد کنترل بهره‌برداری، 10 مورد چاه غیرمجاز شناسایی و منجر به صدور اخطاریه گردید و همچنین با پیگیری‌های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب دو دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه‌های پروانه‌دار اقدام شد.

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار