تامین اجتماعی هدف و ابزار توسعه است

ارومیه (پانا)- مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به بازدید دانش آموزان از شعب تامین اجتماعی استان گفت: کودکان ما باید بدانند که تامین اجتماعی هدف و ابزار توسعه است.

کد مطلب: ۸۱۴۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تامین اجتماعی هدف و ابزار توسعه است

مقصود مقدمی کیا در گفت و گو با خبرنگاران پانا، افزود: فرهنگ سازی اهداف و فعالیت های تامین اجتماعی ضرورت جامعه امروز است و دانش آموزان باید با این امر آشنایی داشته باشند و خوشحالیم که سازمان دانش آموزی این زمینه را برای دانش آموزان فراهم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال های اخیر تلاش هایی صورت گرفته تا در سرفصل دروس مدارس به تامین اجتماعی اشاره شود و رشته هایی دانشگاهی ایجاد شود که سازوکار این سازمان را بداند.

وی با اشاره به آمار اظهار داشت: هم اکنون ۵۵ درصد مردم کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که در استان آذربایجان غربی این میزان36 درصد و در جمعیت شهری استان ۵۹ درصد است.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 371 هزار نفر در استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که کم بودن درآمد سرانه استان و فعالیت مردم در حوزه کشاورزی باعث شده تا از پوششی نسبتا کم در حوزه تامین اجتماعی برخوردار باشیم.

وی افزود: هیچ تولید و اشتغالی در سطح کشور بدون در نظر گرفتن بیمه تامین اجتماعی مفهومی ندارد و در این راستا نیز این سازمان در تمامی کارگروه های تولید و اشتغال استان عضو بوده و فعالیت می کند.

مقدمی کیا اذعان کرد: هم اکنون 59 هزار کارگاه تحت پوشش تامین اجتماعی در استان فعالیت دارند که 4431 کارگاه فعال، 30 هزار و 830 کارگاه غیر پیمانکاری و 24 هزار کارگاه نیمه فعال را شامل می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، هم راستای دولت الکترونیک، سامانه اعلام سابقه، سامانه پرداخت حق بیمه، سامانه دریافت لیست های حق بیمه و ابلاغ و بارزسی الکترونیکی در کنار پرونده های الکترونیکی نهضت آی تی را در تامین اجتماعی شکل گیری کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار