رئیس شورای شهرستان ری:

خطر فرسایش و تخریب بسیاری از میراث فرهنگی کشور در روستاهای ری

شهرری (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهرستان ری گفت: تعداد زیادی از میراث فرهنگی کشور در روستاهای این شهرستان در حال از بین رفتن است.

کد مطلب: ۸۱۴۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
خطر فرسایش و تخریب بسیاری از میراث فرهنگی کشور در روستاهای ری

حسن خلیل‌آبادی رئیس در نشست با نخبگان و فرهیختگان شهرستان ری اظهار کرد: ری با سابقه دیرینه خود در گذشته شورای شهر و شهرداری مستقل داشته و به عنوان شهر ری به‌ صورت مستقل، زنده و پویا عمل می‌کرد و در حال حاضر نیز بعضی از ادارات‌کل در این شهرستان مستقر هستند و به صورت مستقل عمل می‌کنند.
وی با بیان اینکه نباید به دنبال توسعه دولت بود تصریح کرد: استقلال ری نباید تنها در اداره و مدیریت صورت گیرد بلکه در اصل باید در تصمیم‌گیری‌ها اتفاق بیفتد.
وی با بیان اینکه وضعیت آثار تاریخی شهرستان ری نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از میراث فرهنگی کشور در روستاهای این شهرستان در حال از بین رفتن هستند بنابراین باید شهر ری را به قطب فرهنگی و گردشگری تبدیل کنیم تا بتوانیم از میراث گذشتگانمان حفاظت کنیم.
خلیل‌آبادی در پایان متذکر شد: ری دارای چندین هزار کارخانه و صنعت بزرگ است اما صنعتگران این شهرستان مسؤولیت اجتماعی خود را انجام نمی‌دهند و به مسائل فرهنگی کمک نمی‌کنند، از طرف دیگر تمامی عوارض شرکت‌های بزرگ فعال ری به تهران واریز می‌شود که برای این شهرستان نفعی ندارد.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار