ترویج و آموزش اخلاق حکیمانه و بزرگوارانه در آموزش و پرورش از اهمیت ویژه برخوردار است

کرج (پانا) - حجت الاسلام علی اکبر ایمانی بیان کرد: شورای آموزش و پرورش صاحب سیاست گزاری در امور آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۱۴۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ترویج و آموزش اخلاق حکیمانه و بزرگوارانه در آموزش و پرورش  از اهمیت ویژه برخوردار است

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، حجت الاسلام علی اکبر ایمانی امام جمعه فردیس در خصوص اهمیت حوزه آموزش و پرورش گفت: نشست شورای آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است، با تعامل و هم فکری و همکاری اعضا شورا و مسئولان شهری تصمیمات مهم و به جا جهت اجرای طرح ها و برنامه هایی که در راستای اهداف آموزش و پرورش ارایه شده اتخاذ می شود.

امام جمعه فردیس افزود: شورای آموزش و پرورش صاحب سیاست گزاری در امر آموزش و پرورش است، اگر تصمیماتی که در شورای آموزش و پرورش اتخاذ می شود به جا نباشد تبعات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت که جامعه را گرفتار می کند.

حجت الاسلام ایمانی اظهار داشت: از وظایف معمول شورای آموزش و پرورش انجام کار سخت افزاری نظیر فراهم آوردن فضای آموزشی، آسفالت، موضوع سرویس مدارس که به آن اهتمام ویژه دارد و بهترین امکانات را برای دانش آموزان فراهم می کند، در موضوع نرم افزاری چه کسانی از این فضاها استفاده بهینه می برند، شورا باید اقدام به ارایه بهترین طرح و برنامه ریزی در جهت پیش برد اهداف آموزشی و اشاعه فرهنگ دینی و ملی داشته باشد.

پدر معنوی شهر در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی گفت : طبق برنامه ریزی و با حمایت از کالای ایرانی در بین دانش آموزان، سیاست اصلی را در آموزش و پرورش و مدرسه گام به گام اجرایی کنیم.

وی در ادامه با پیشنهاد طرح همیاری دانش آموزان در حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: برای اجرایی شدن شعار حمایت از کالای داخلی دانش آموزان بهترین گزینه برای همیاری در ترغیب خانواده خود برای خرید کالاهای ایرانی هستند.

وی اظهار داشت: اگر این مهم در کشور جدی گرفته شود شعار ملی اجرایی خواهد شد و گام موثری در ایجاد اشتغال زایی در کشور برداشته خواهد شد درنتیجه اقتصاد داخلی مقاوم می گردد.

علی اکبر ایمانی امام جمعه فردیس در ادامه بیانات خود در رابطه با آموزش و ترویج اخلاق و منش کریمانه به دانش آموزان، با استناد به فرموده امام حسین (ع) و نبی مکرم اسلام (ص) اذعان داشت: ترویج و آموزش اخلاق کریمانه و بزرگوارانه در آموزش و پرورش از اهمیت ویژه برخوردار است، امام حسین (ع) فرمود: اگر کسی در گوش راست من جسارتی کند و در گوش چپم عذرخواهی نماید او را می بخشم.

وی در ادامه گفت: پیامبر (ص) فرمودند من نیامده ام اخلاق حسنه را تکمیل کنم من آمده ام اخلاق کریمانه را کامل کنم .
شورای سیاستگزاری آموزش و پرورش باید با اشاعه سیره و فرهنگ دینی سبب ارتقا رغبت وعلاقمندی در بین دانش آموزان به آداب و فرهنگ دینی و اخلاق اسلامی شود.
وی در پایان گفت: هر اقدامی برای آموزش و پرورش صورت گیرد سرمایه گذاری برای آینده ایران اسلامی است .آموزش و پرورش با برنامه ریزی و ترویج اخلاق حسنه در عرصه تعلیم و تعلم می تواند زمینه ساز تحقق اهداف پیش بینی شده در حوزه آموزش و فرهنگ باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار