نیوزویک: ایران، روسیه و ترکیه خاورمیانه جدید را می‌سازند

تهران (پانا) - نشریه آمریکایی نیوزویک با انتشار گزارشی از شکست آمریکا در سوریه با وجود حملات هوایی هفته گذشته علیه ارتش سوریه خبر داده و درباره اتحاد روسیه،‌ ایران و ترکیه و خاورمیانه‌ای که قرار است از سوی این سه کشور ساخته شود ابراز نگرانی کرده است.

کد مطلب: ۸۱۴۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
نیوزویک: ایران، روسیه و ترکیه خاورمیانه جدید را می‌سازند

این گزارش نوشته است: در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه برنامه‌ریزی می‌کند، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه نشست دیگری را برگزار کردند و قدرت و نفوذ خود را در منطقه افزایش دادند.

این گزارش با انتشار دو عکس از مقاطع زمانی مختلف بیان کرده است که گاهی تصاویر مفاهیم را بهتر بیان می‌کنند. یکی از تصاویر منتشر شده مربوط به دیدار سه‌جانبه فرانکلین دلانو روزولت، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا، وینستون چرچیل، نخست‌وزیر وقت بریتانیا و ژوزف استالین، دومین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در پایان جنگ جهانی دوم است که در تهران برگزار شد. به نوشته نویسنده گزارش روزولت در این تصویر پلی میان چرچیل و استالین است که نشان‌دهنده قدرت و رهبری آمریکاست.

تصویر دیگر، رجب طیب اردوغان را در آخرین نشست سه‌جانبه در آنکارا نشان می‌دهد که دست‌های ولادیمیر پوتین، تزار امروزی و حسن روحانی، چهره مردمی ایران را گرفته است. در نشست سوچی روحانی به ساخت یک خاورمیانه جدید از سوی روسیه، ترکیه و ایران اشاره و از آن استقبال می‌کند.

در این اجلاس،‌ رئیس‌جمهوری ایران حضور غیرقانونی و دخالت آمریکا در سوریه را محکوم و واشنگتن را به دلیل فروپاشی این کشور سرزنش می‌کند.

این گزارش با ذکر این جزئیات به بیان سابقه حضور آمریکا و دیگر کشورها در سوریه پرداخته و ضعیف شدن آمریکا و قدرت گرفتن ایران، روسیه و ترکیه را تشریح کرده و در بخش دیگری نوشته است که استراتژی امنیت ملی آمریکا نیاز به حمایت از متحدان این کشور در منطقه را به رسمیت می‌شناسد و دونالد ترامپ باید برای کردهایی که در مقابل داعش هزاران نفر تلفات داشته‌اند و ایجاد تعادل در منطقه اقدامات بیشتری انجام دهد.

نیوزویک نوشته است که ترامپ باید از ساخت یک خاورمیانه جدید از سوی ایران،‌ روسیه و ترکیه جلوگیری کند و به تعهدات آمریکا در خاورمیانه عمل کند.

این گزارش در پایان ضمن نگرانی از توانمندی ایران، روسیه و ترکیه مدعی شده است که دنیا به رهبری آمریکا بر امنیت و صلح نیاز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار