معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اسلامشهرگفت: :

اساسی ترین اصل پیشرفت در پژوهش ،سوال است

اسلامشهر (پانا) - پروژه های برجسته دانش آموزان شهرستان اسلامشهر درقالب هشتمین جشنواره جابر بن حیان ودر مدرسه شاهد حضرت فاطمه زهرا (س) به نمایش گذاشته شد.

کد مطلب: ۸۱۴۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اساسی ترین اصل پیشرفت در پژوهش ،سوال است

در مراسم جشنواره جابر بن حیان آقا خشی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر اظهار داشت : یکی از اهداف مهم علمی آموزش و پرورش تقویت روحیه تحقیق ، تفکر و خلاقیت در دانش آموزان است .

وی در ادامه افزود : نزدیک به 300 طرح و ایده از دانش آموزان مدارس شهرستان اسلامشهرو از پایه های اول تا ششم در دبستان شاهد حضرت فاطمه زهرا( س) به نمایش گذاشته شده که از بین این پروژه ها ده تا پانزده اثر در قالب طراحی و ساخت ، نمایش ، مدل ، تحقیق ، آزماش و جمع آوری به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد .

آقا خشی تصریح کرد : جشنواره جابر بن حیان توانسته ایجاد رقابت سالم و دوستانه علمی در بین دانش‌ آموزان موفق ایجادکندو آموزش‌ و پرورش بر اساس رسالتی که تعریف کرده رشد مهارت‌های مختلف برای ورود به عرصه‌های متعدد زندگی را در این جشنواره دنبال می‌کند .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اسلامشهر با بیان دستور العمل اجرایی این جشنواره ، افزود: دانش آموزان با همکاری معلم و اولیاء خود موضوعی را برای تحقیق انتخاب کرده و سپس بصورت فردی یا تیمی کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام و ارائه می دهند و این آثار پس از داوری در نمایشگاه مدرسه شرکت می کنند .

آقا خشی خاطر نشان کرد : تلفیق انجام کار عملی و آموزشی همراه با تحقیق و پژوهش در این جشنواره برای دانش آموزان بسیار جذاب و لذت بخش است و در یادگیری و تحصیل آنان تاثیر زیادی دارد وبه همین دلیل هر ساله شاهد استقبال گسترده دانش اموزان برای شرکت در طرح جابربن حیان هستیم .

شایان ذکر است ، جشنواره جابربن حیان (پروژه های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی) از سال تحصیلی ۸۹- ۸۸ به مدت هشت سال باهدف نهادینه کردن امر پژوهش ، تقویت حس کنجکاوی و اشتیاق به تحصیل و پرورش قدرت تفکر و حل مسئله در دانش آموزان دوره ابتدایی و در چهار مرحله شهرستانی، منطقه ای، استانی و کشوری آغاز در حال اجرا میباشد.

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار