برگزاری آزمون درسهایی از قرآن در شهر قدس

شهر قدس (پانا) -– بیست و ششمین دوره مسابقات درسهایی از قرآن در شهرستان قدس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۳۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آزمون درسهایی از قرآن در شهر قدس

بیست و ششمین دوره مسابقات درسهایی از قرآن در شهرستان قدس با حضور دانش آموزان متوسطه دوره اول و دوم در دو حوزه دختران و پسران برگزار شد.

محمد قاسمی معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش قدس هدف از برگزاری این مسابقه را اینگونه بیان کرد:هدف مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی از برگزاری این مسابقه پیگیری برنامه تلویزیونی درس‌هایی از قرآنِ حجت‌الاسلام قرائتی از سوی نوجوانان می باشد تا از این طریق پیوندی با قرآن و مفاهیم آن برقرار کنند .

وی افزود: اصلی‌ترین علت استقبالی که از برنامه تلویزیونی درس‌هایی از قرآن می‌شود، بیان مفاهیم قرآنی به زبان ساده و رسا از سوی حجت‌الاسلام قرائتی است.

لازم به ذکر است نحوه برگزاری این مسابقات اینگونه می باشد: ابتدای هر سال جدید تحصیلی پاسخ ‌نامه‌هایی از 18 برنامه تلویزیونی درس‌هایی از قرآن تهیه و آن‌ها را بین دانش‌آموزان توزیع می‌کنند و از این طریق عملاً‌ کار ثبت‌نام آن‌ها در مسابقه درس‌هایی از قرآن صورت می‌گیرد. این دانش‌آموزان پس از تماشای این برنامه قرآنی فرم پاسخنامه‌ها را پر می‌کنند. در آزمون نهایی مسابقه که معمولاً در دهه سوم فروردین‌ماه برگزار می‌شود، شرکت می کنند.

/خبرنگار : فاطمه بردبار/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار