اتحادیه اروپا از ایران و روسیه برای توقف استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه کمک خواست

تهران (پانا) - اتحادیه اروپا با تکیه بر ادعاهای غرب و آمریکا درباره حمله شیمیایی در سوریه توسط نیروهای دولتی از ایران و روسیه خواست تا مانع از استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه شوند.

کد مطلب: ۸۱۳۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اتحادیه اروپا از ایران و روسیه برای توقف استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه کمک خواست

به گزارش ایسنا از خبرگزرای رویترز، اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه 27 فروردین) در نشست شورای روابط خارجی در لوکزامبورگ از ایران و روسیه خواست تا مانع از استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط دولت سوریه در آینده شوند.

اتحادیه اروپا اعلام کرد: «ما از تمامی کشورها به‌طور ‌خاص ایران و روسیه می‌خواهیم تا از نفوذ خود برای توقف استفاده از سلاح‌های شیمیایی در آینده به‌ویژه توسط دولت سوریه استفاده کنند.»

هفته گذشته غرب و آمریکا با مطرح کردن یک سناریوی ادعایی درباره حمله شیمیایی به شهر دوما در غوطه شرقی ادعا کردند که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه مسئول استفاده از تسلیحات شیمیایی در این حمله است و ایران و روسیه نیز به دلیل حمایت از اسد مقصر هستند.

در پی این ادعاها، آمریکا، انگلیس و فرانسه روز شنبه به بهانه از بین بردن تسلیحات شیمیایی در سوریه دست به حمله علیه این کشور زدند که ادعا می‌شود در آن هیچ شهروند یا نظامی سوری آسیب ندیده است.

مقامات کشورمان حمله به سوریه را به شدت محکوم کردند. در همین راستا وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حملات موشکی آمریکا و متحدانش به خاک سوریه با انتشار بیانیه‌ای آن را به شدت محکوم کرد و نسبت به آثار و تبعات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن هشدار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار