نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی:

آماده سازی دانش آموزان برای شرکت در آزمون ها بازار سیاه آموزشی به وجودآورده است

تهران (پانا) - نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی، حذف آزمون ها در دوره ابتدایی را تصمیمی به جا دانست وافزود: اظهار نظر افراد غیر مسئول در خصوص یک موضوع، چالش های اجتماعی را در پی دارد.

کد مطلب: ۸۱۳۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
آماده سازی دانش آموزان برای شرکت در آزمون ها بازار سیاه آموزشی  به وجودآورده است

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مسعود رضایی با اشاره به حواشی ایجاد شده در خصوص حذف آزمون از دوره ابتدایی گفت: اظهار نظر افراد غیرمسئول در برخی موضوعات که ارتباطی با آنها ندارد یکی از معضلات امروز کشور است و این موضوع چالش های اجتماعی را در پی دارد.

وی تصریح کرد: موضوع حذف آزمون ها از دوره ابتدایی نباید در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح شود، زیرا از لحاظ حقوقی این شورا جایگاهی برای قانونگذاری ندارد،‌ البته این شورا می تواند نظرات کارشناسانه ای را در مورد مسائل ارائه دهد ، اما اینکه به یک موضوع با دید سلبی و یا ایجابی بپردازد، چنین جایگاهی ندارد، زیرا نظرات کارشناسان آموزش وپرورش در این زمینه قطعا علمی و قابل قبول است.

رضایی خاطرنشان کرد: فلسفه ایجاد مدارس تیزهوشان، شناسایی و هدایت دانش آموزان دارای استعداد برتر است که البته تعداد دانش آموزارن با این شرایط در هرکشوری اندک ومحدود است واین روند در بسیاری از کشورها مرسوم است.

وی اذعان کرد: در دهه های اخیر مدارس سمپاد به شکل قارچ گونه ای گسترش پیدا کرد و این رشد بی رویه آنها را از اهداف اولیه دور کرد و فرآیند آماده سازی دانش آموزان برای شرکت در آزمون های ورودی نوعی بازار سیاه آموزشی در نظام تعلیم و تربیت را به وجودآورد و در این راستا بسیاری از افراد کلاس های خصوصی برای دانش آموزان ارائه کردند و از این طریق پول های کلانی به جیب زدند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تصمیم وزیر آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون ها از دوره ابتدایی تصمیم بسیار به‌جا و به‌حقی است و تنها ایراد وارده بر این طرح عدم زمینه سازی و هموارسازی افکار عمومی از ماه ها قبل از اجرای طرح در جامعه بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار