استاندار خراسان شمالی:

هر شهرستان خراسان شمالی یک شهرک گلخانه ای

بجنورد(پانا)-استاندار خراسان شمالی گفت: ازجمله هدفگذاری های اقتصادی استان خراسان شمالی ایجاد یک شهرک گلخانه ای در هر شهرستان است.

کد مطلب: ۸۱۳۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
هر شهرستان خراسان شمالی یک شهرک گلخانه ای

به گزارش خبرگزاری پانا خراسان شمالی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی پنجشنبه در کارگروه آب کشاورزی استان با حضور وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که 40درصد اشتغال استان مختص بخش کشاورزی است، تصریح کرد: طبق آمار 48 درصد نرخ مشارکت استان در این بخش بوده اما ارزش افزوده بخش کشاورزی حدود 20 درصد اعلام شده و این موضوع نشان دهنده آن است که به موضوعاتی همچون فرآوری ها یا تبلیغ برای محصولات استان باید بیشتر اهمیت داده شود تا میزان ارزش افزوده افزایش یابد.

وی با بیان این که یکی از دغدغه های اصلی دولت موضوع اشتغال است، خاطرنشان کرد: سال گذشته سهمیه اشتغال اعلام شده برای استان 8هزار و 680 نفر و هدفگذاری ما در ابتدای سال 10 هزار نفر بود و این در حالیست که در انتهای سال شاهد ایجاد اشتغال برای 11 هزار و 600 نفر بودیم.

وی به آخرین نرخ بیکاری مرکز آمار ایران اشاره کرد و افزود:نرخ بیکاری استان در حال حاضر 8.7 درصد است که با توجه به آمار آذرماه 95 که 13.8 درصد اعلام شده بود، بیشترین نرخ رشد اشتغال را در کشور داشته ایم.

صالحی بیان کرد: بر اساس برنامه های دولت، توسعه پایدار روستایی را مبنای کار قرار داده ایم و در این راستا برای هر شهرستان یک روستای بدون بیکار، یک روستای سبز و یک روستای هدف گردشگری تا پایان هفته دولت امسال هدفگذاری شده و در بحث روستای سبز به موضوعاتی مثل آبخیزداری توجه می شود.

وی به میزان بارندگی های استان هم اشاره ای اجمالی داشت و افزود: بارندگی در سال آبی جاری حدود 98.5 میلی متر بوده در حالی که سال گذشته 154 میلی متر یعنی کاهش 36 درصد افت آبی ثبت شده است. هم چنین میزان آب ذخیره پشت سدها 26 درصد بوده که نشان دهنده نبود وضعیت مناسب آب در حوزه منابع آبی است. وی ادامه داد:با توجه به افت ۳۶درصدی بارندگی در خراسان شمالی، برنامه سازگاری با کم آبی در دست تدوین است. که در این راستا توسعه شهرکهای گلخانه ای میتواند در مدیریت بهروری آب بسیار موثر و تاثیر گزار باشد. به همین جهت ایجاد حداقل یک شهرک گلخانه ای در هر یک از شهرستانها هدف گزاری شده است. و تمام دستگاههای ذیربط در استان برای تحقق این موضوع لازم است تلاش نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار