پیشنهاد معاون اجتماعی استانداری مازندران؛ تندیس خیران مدرسه‌ساز در شهرها نصب شود

ساری (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: «بیشتر تندیس‌های سطح شهر تاریخی و موضوعی است و جای تندیس خیران مدرسه‌ساز خالی است.»

کد مطلب: ۸۱۲۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد معاون اجتماعی استانداری مازندران؛ تندیس خیران مدرسه‌ساز در  شهرها نصب شود

احمد حسین‌زادگان در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران در سال ۹۷ که در استانداری برگزار شد، با تأکید بر اینکه رسیدگی به مسائل جدی آموزش و‌ پرورش نیاز به تلاش جدی دارد، اظهار کرد: «کار در حوزه‌های زیست‌محیطی، اجتماعی، درمان و غیره بدون همکاری آموزش و پرورش میسر نیست.»

او افزود: «کارکرد آموزش و پرورش در زمینه علمی مطلوب است و باید در زمینه‌های اجتماعی، سلامت دانش‌آموزی و مشکلات عدیده‌ای که در این زمینه وجود دارد نیز فعالیت گسترده‌ای انجام شود.»

این مسئول تعامل را عامل سازنده در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش برشمرد و خاطر نشان ساخت: «بخشی از راه‌حل مسائل به شورای آموزش و پرورش و برخی دیگر خود وظایف آموزش و پرورش برمی‌گردد.»

حسین‌زادگان با بیان اینکه در انجام کارها به هم‌افزایی نیاز است، یادآور شد: «اگر به دنبال حل مسائل و رفع آسیب‌ها هستیم و در این بخش موفق نشدیم، نشانه‌ی این امر است که از ظرفیت‌های آموزش و پرورش به درستی استفاده نشده است.»

او دامنه همکاری در آموزش و پرورش را وسیع برآورد و اضافه کرد: «آموزش و پرورش نیازمند همکاری همه جانبه است و حل مسائل آن مختص سازمان خاصی نیست بلکه با حمایت دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر است.»

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی با ذکر این عنوان که آموزش و پرورش باید از تجربه موفق سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کند، اضافه کرد: «باید به سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان یک ضلع آموزش و پرورش به لحاظ کمی و کیفی توجه کنیم تا با تعامل سازنده به نتایج ثمر‌بخش برسیم.»

او حوزه فعالیتی سازمان‌های مردم نهاد را گسترده برشمرد و یادآور شد: «اگر آموزش و پرورش به دنیال بازویی برای همکاری باشد می‌تواند با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادهای غیردولتی در همه زمینه‌ها مخصوصا مسائل مالی، اجتماعی و فرهنگی نیز بهره‌مند شود که یکی از این سازمان‌ها سازمان دانش‌آموزی است.»

حسین‌زادگان نقش رسانه و صدا سیما و فضای مجازی را در کمک به بهبود امر آموزش مهم برشمرد و تأکید کرد: «شورای آموزش و پرورش باید در قالب مصوبه به حوزه‌های اجتماعی نیز بپردازد تا با آموزش مهارت‌ها شاهد دانش‌آموزانی در سطح بالا باشیم.»

دولت، خیرین و رسانه؛ مثلث توسعه آموزش و پرورش
معاون استاندار مازندران از دولت، خیرین و رسانه ها به عنوان سه ضلع اثرگذار بر توسعه آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: «بخشی از رفع کمبودها هم به تجربه موفق سازمان های مردم نهاد در کشورهای توسعه یافته برمی‌گردد و خیران مدرسه‌ساز فرصتی برای حل مشکلات هستند که باید به عنوان یک ضلع به لحاظ کمی و کیفی توسعه مدنظر قرار گیرند.»

او ادامه داد : «اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش مردمی‌تر شود و خیران کمک کنند باید برای آنان در اذهان احترام برانگیخت اما جای تندیس خیرین مدرسه‌ساز در میادین و یا خیابان های این شهر خالی است.»

حسین‌زادگان گفت: «یک ضلع دیگر این مثلث توسعه در کنار دولت و خیران، رسانه‌ها هستند که برای فرهنگ‌سازی نقش موثری دارند و باید از ظرفیت تمامی آنها اعم از صدا وسیما، رسانه‌های مکتوب و شبکه‌های اجتماعی بهره گرفت.»

تغییر کاربری، احیا و ارتقای فضاهای آموزشی هسته مرکزی شهرها

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری مازندران همچنین در خصوص استفاده از بند «ه» تبصره 9 قانون بودجه کشور گفت: «فرمانداران بر اساس قانون بودجه، بهبود و ارتقای فضاهای آموزشی هسته مرکزی شهرها را در راستای بهینه‌سازی برای نسل جوان و دانش آموزان اجرایی کنند.»
حسین زادگان بر استفاده از قوانین موجود برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: «آموزش و پرورش لیست املاک و پیشنهادات خود را به کمیسون ماده پنج اعلام کند و فرمانداران نیز به عنوان رییس شورای آموزش پرورش شهرستان‌ها با استناد به بند قانون بودجه و با کمک شهرداری‌ها فضاهای آموزشی را تعیین تکلیف کنند.»

او ادامه داد: «با توجه به اینکه بیش از نیمی مردم و دانش آموزان اضافه وزن دارند و اضافه وزن بیماری های عدیده ای را همراه دارد، سند جامع سلامت در استان تدوین شده و همه‌ی دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش موظف به اجرای آن هستند.»

حسین زادگان افزود: «در استان با مدارسی مواجه هستیم که فضای مناسب برای تحرک دانش آموزان ندارند، در شورای ورزش استان مصوب شد که برای ورزش صبحگاهی اینگونه مدارس، اماکن ورزشی که در کنار مدارس هستند در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرند.»

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه در ایجاد نشاط علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و هنری نیازمند توسعه ورزش همگانی هستیم، تصریح کرد: «اگر نتوانستیم در حوزه آسیب های اجتماعی موفق و خوب عمل کنیم به خاطر این است که از ظرفیت های آموزش و پرورش بخوبی استفاده نشده است.»

.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار