کشاورزی و بومگردی ظرفیت‌های مناسب اشتغالزایی هستند

فرماندار شهرستان رودبار با بیان اینکه معیشت و اشتغال که نه تنها دغدغه شهرستان و استان بلکه از مسائل مهم کشور، نظام و دولت است، گفت: بهترین ظرفیت‌های گیلان برای اشتغالزایی کشاورزی، بومگردی و تجارت است.

کد مطلب: ۸۱۲۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
کشاورزی و بومگردی ظرفیت‌های مناسب اشتغالزایی هستند

به گزارش پانا ازگیلان، اسماعیل میرغضنفری در کارگروه بومگردی شهرستان رودبار اظهار کرد: همه دستگاه‌های متولی در کشور وقتشان را معطوف کرده‌اند که بخشی از اشتغال خصوصا، اشتغال جوانان را حل کنند.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته برای رسیدن سریع به اهداف اشتغال بدون کارشناسی تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد که نه تنها اشتغال ایجاد نشد بلکه بیکاران بدهکار هم شدند، تصریح کرد: ارائه تسهیلات برای ایجاد فرصت های شغلی نیازمند کار دقیق کارشناسی و نظارت بر اجرای طرح ها حین اجراست که دولت تدبیر و امید به ریاست دکتر روحانی به جد در دست اقدام داشته و دارد.

فرماندار شهرستان رودبار گفت: دولت دوازدهم علاوه‌ بر پیگیری حل مشکلات شرکت‌های بزرگ تلاش دارد با راه اندازی واحدهای کوچک اشتغالزایی بر اساس قابلیت‌های هر منطقه و ایجاد انگیزه بهتری بخشی از مشکلات حوزه اشتغال را حل کند.

وی افزود: وقتی عالی‌ترین مقام استان اعلام می‌نماید اولویت ارزیابی من در خصوص عملکرد مدیران استانی و فرمانداران بخش اشتغال هست درخواست موکد من این است که امروز که اعضاء کارگروه بوم گردی حوزه کاری خود اشتغال روستایی را جدی گیرند و با دهیاران و روستائیان دیدار و در این خصوص هماهنگی و تعامل مناسب داشته باشند.

میرغضنفری خاطرنشان کرد: وقتی معصومین می‌فرمایند معاش نباشد معاد هم نیست یعنی اگر بی توجهی و کم توجهی کنیم در مقابل خدا و در مقابل مردم و وجدان خود مسئولیم قبول داریم موانع هست اما موانع قابل حل هستند و باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مدیران استانی به دنبال رفع مشکلات هستند و در گیلان در حوزه صنعت بخاطر شرایط آب و هوایی و زیست محیطی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، یاد آور شد: بهترین ظرفیت‌های گیلان برای اشتغالزایی کشاورزی، بومگردی و تجارت است.

فرماندار رودبار از بخشداران خواست،با حضور در روستاها و ترغیب مردم و دهیاران برای ایجاد اشتغال در حوزه روستایی تلاش کنند.

وی یادآور شد: برای تسهیلات اشتغالزایی روستایی برای ما سقف تعیین نشده است اما باید تمام عزممان را جزم کنیم تا بیشترین جذب را برای ایجاد فرصت‌های شغلی داشته باشیم.

وی از شورای شهرستان خواست در نشستی با شورای بخش‌ها برای شناسایی و تسهیل گری افراد بیکار و جوانان همراه با دیگر متولیان جهت ایجاد فرصت‌های شغلی اهتمام ویژه داشته باشد.

فرماندار تاکید کرد: معیشت و اشتغال که نه تنها دغدغه شهرستان و استان بلکه از مسائل مهم کشور، نظام و دولت است آنچنان برایم مهم است که نه تنها از سرمایه گذاران و علاقه مندان سرمایه گذاری داخلی حمایت خواهیم کرد بلکه اگر کسی از هر کجای جهان برای این امر مراجعه کند تمام تلاشم را جهت تسهیل کارهایش و راه اندازی اشتغال در شهرستان بکار خواهم بست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار