نرخ سواد در کشور اعلام شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، نرخ سواد در گروه سنی 15 سال و بالاتر در کشور را 86 درصد اعلام کرد که برابر میانگین جهانی در این گروه سنی است .

کد مطلب: ۸۱۲۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
نرخ سواد در کشور اعلام شد

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، علی باقرزاده در نشست عمومی که به منظور تبیین سیاست‌ها، برنامه‌های اولویت‌دار سال 97 با حضور کارشناس مسولان و روسای ادارات دفاتر حوزه ستادی سازمان تشکیل شده بود اعلام کرد: انتظار داریم همه کارشناسان و روسای ادارات در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های خود نقاط بحرانی و گلوگاه‌های موجود را شناسایی و احصا کرده در مرتفع کردن آنان اهتمام کافی داشته باشند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ابتدای این نشست ضمن تبریک سال 97 بیان کرد: عید به معنای عودت و برگشت است. برگشت یعنی به یاد آوردن همه تکالیفی که به عنوان انسان و در وهله دوم به عنوان یک شهروند بر عهده داریم.

باقرزاده با اشاره دلیل برگزاری این جلسه تاکید کرد: ابتدای سال زمان آغاز برنامه ریزی و ترسیم دورنمای فعالیت‌های سالانه هست لذا به نظر می‌رسد باید برای آغاز کار نیازمند همفکری و گفت‌وگو باشیم.

وی ضمن اشاره به نرخ‌های با سوادی کشور، نرخ‌های سواد جهانی و نتایج سرشماری سال 95 بیان کرد: اکنون نرخ سواد در گروه سنی 15 سال و بالاتر در کشور جمهوری اسلامی ایران 86 درصد است که برابر میانگین جهانی در این گروه سنی است.

باقرزاده محور بعدی سخنان خود را به سیاست‌های سال 97 اختصاص داد و افزود: سیاست‌های سال 97، طبق روال همه ساله در شورای معاونان و مدیران سازمان طرح و در جلسه‌ای که با نمایندگان معاونان سوادآموزی در مرکز آموزشی شهید هاشمی‌نژاد برگزار شده بود، مورد بررسی قرار گرفته و انشالله مقرر است در گردهمایی آتی معاونان سوادآموزی ادارات کل آموزش و پرورش نهایی و به استان ها ابلاغ شود.

وی تصریح کرد: سند راهبردی و جهت‌ساز سیاست‌های سال 97، همانند سنوات قبل، سند ملی ریشه کنی بی‌سوادی سازمان بوده و رویکرد حاکم بر این سیاست‌ها تمرکززدایی و کاهش تصدی گری، ایجاد انعطاف در رویه‌ها و روش‌ها و توسعه مشارکت‌های بین بخشی و برون سازمانی است.

معاون وزیر و رئیس سازمان با اشاره به موارد مطروحه در جلسات تخصصی با مدیریت‌های سازمان در انتهای سال 96 تاکید کرد: برنامه‌های اولویت‌دار سازمان در سال جاری بر اساس نتایج جلسات تخصصی با مدیریت‌های سازمان و در چهارچوب برنامه‌های سنواتی سند ملی ریشه کنی بی‌سوادی تنظیم شده است.

باقرزاده در انتهای سخنان خود ضمن بر شمردن اولویت‌های کاری سازمان در سال 97 گفت: تشکیل پرونده فیزیکی برای آموزش دهندگان، برگزاری دوره های جدید توانمندسازی برای کارکنان و آموزش دهندگان، تهیه موشن گرافیک از طرح‌های جاری تولید کتاب راهنمای فرآیند تولید کتاب ساده و کاربردی سوادآموزی و حضور جدی در مسابقات جوایز سوادآموزی بین المللی بخشی از اولویت‌های در نظر گرفته شده برای سال 97 است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار