نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

صیادشیرازی شایستگی شهادت را داشت

ارومیه (پانا) نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: صیادشیرازی شایستگی شهادت را داشت و به لقاء حق نیز نائل شد.

کد مطلب: ۸۱۲۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
صیادشیرازی شایستگی شهادت را داشت

آیت الله سید علی اکبر قریشی نمایده مردم ارومیه در مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی که در مسجد امیرالمومنین ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: شهادت یعنی؛ فروشنده مومن، خریدار خدا، متاع جان مومن و بها بهشت برین الهی است پس شهید جان خود را با خدا معامله می‌کند؛ به طوری که صیادشیرازی شایستگی شهادت را داشت.

وی افزود: خداوند متعال در آیه‌ای از کلام الله مجید می‌فرماید: به کسی که در راه خدا کشته می‌شود مرده نگویید و در آیه دیگر تکیه بیشتر به این موضوع کرده و می‌فرماید: حتی گمانش را هم نکنید که کشته‌شدگان در راه خدا مرده‌اند، بلکه آنان زنده بوده و نزد خدا روزی خورند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام شهید به حدی بزرگ است که برای ما قابل تصور نیست، مومنانی هستند که مرگ عادی و در بستر برای آنان کافی و سزاوار نیست و سپهبد صیاد شیرازی یکی از این افراد بود که باید به شهادت می‌رسید.

وی ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرمایند که چشیدن طعم هزار ضربت شمشیر شیرین‌تر از جان دادن در بستر است و هنگام شهادت فرمودند که به خدا کعبه نجات یافته و به رستگاری رسیدم، یعنی از دنیا رفتن با شهادت راه نجات از مرگ عادی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار