مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز مطرح کرد:

۵۰ میلیون اعتبار فرهنگی از ۶میلیارد اعتبار استانی

کرج (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اعتبار سالانه این اداره را ٦ میلیارد و چهارصد میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این مبلغ تنها٥٠ میلیون تومان برای فعالیت های فرهنگی- هنری در نظر گرفته شده و بقیه آن برای پشتیبانی هزینه می شود.

کد مطلب: ۸۱۲۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ میلیون اعتبار فرهنگی از ۶میلیارد اعتبار استانی
به گزارش خبرنگار پانا از البرز، ناصر مقدم در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن اعلام برنامه‌های عملیاتی در دست اقدام این اداره کل اظهار داشت: برنامه های ما برشی از برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.
وی ضمن تشریح اجمالی این یازده رویکرد بر برنامه محور بودن آن تاکید کرد و گفت: این برنامه ها که در افقی 4 ساله با هدف تحقق و گسترش گفتگو و اعتلای حقوق فرهنگی تدوین شده است، به صورت سالانه برنامه ریزی و پیگیری خواهد شد.
مقدم با اعلام افزایش ۱۲ درصدی بودجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، اعتبار سالانه این اداره را تقریبا ٦ میلیارد و چهارصد میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این مبلغ تنها٥٠ میلیون تومان برای فعالیت های فرهنگی- هنری در نظر گرفته شده و بقیه آن برای پشتیبانی مصرف می شود. به عبارت بهتر تنها ٥٠ میلیون تومان برای انجام کلیه فعالیت فرهنگی هنری در سطح استان البرز در نظر گرفته شده است.
وی افزود: خلاقیت و ابتکار در تدوین برنامه های جدید از نکات مورد توجه این اداره کل می باشد و به این منظور امسال برای نخستین بار اولین جشنواره فرهنگی- هنری اقوام ایرانی، جشن شایستگان فرهنگ و هنر، نکوداشت برجستگان فرهنگی- هنری و دینی را اجرا خواهیم کرد.
مقدم مشارکت صاحب نظران در تصمیم گیری های کلان فرهنگ و هنر را یکی از رویکردهای مهم این اداره کل خواند و از اجرایی شدن آن تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد.
وی همچنین نوید تشکیل کارگروه های فرهنگ و هنر و خانه های فکر در تمامی رشته های فرهنگی و هنری و حوزه های اجتماعی مهمی نظیر حوزه بانوان، ارزش های دینی و غیره را داد .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز تقویت و ارتقای اعتماد اجتماعی و جایگاه سطح اداره کل را امری مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: باید جایگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز را به عنوان تنها مرجع رسمی حاکمیت در حوزه فرهنگی تقویت کنیم.
وی ضمن تأکید بر همدلی بیشتر بین دستگاههای اجرایی تعامل سازنده با مقامات ارشد، نمایندگان مجلس و دستگاه های نظارتی را یکی از راههای پیشرفت استان دانست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ضمن حمایت از شعار امسال و با اشاره به برگزاری اولین جشنواره فرهنگی - هنری اقوام ایرانی از سرمایه گذارانی که در حوزه های فرهنگی و هنری فعال هستند، خواست تا با هدف حمایت از کالای ایرانی از ظرفیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز بهره بگیرند.
مقدم در پاسخ به سوالی مبنی بر برگزاری کنسرت در البرز گفت: در بخشهای سنتی کنسرتهایی برگزار شد و امید است با هم افزایی سایر دستگاهها این امر در سایر بخشهای موسیقی نیز تعمیم یابد.
وی در مورد عدم وجود چاپخانه مجهز در استان که نیاز اصحاب رسانه و نشریات را مرتفع کند، بر لزوم راه اندازی شهرک چاپ در البرز تأکید کرد و گفت: رایزنی هایی در این مورد صورت گرفته است.
وی ضمن اشاره به برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور اعضا و نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: مقرر شده است جلسات شورای فرهنگ عمومی شنبه‌های اول هر ماه برگزار ‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار