«کمبود مساجد در اسپانیا» از نگاه هیسپان تی وی

تهران (پانا) - حدود یک میلیون مسلمان در اسپانیا زندگی می کنند و با این وجود آنها از کمبود شدید مساجد در ایالات مختلف این کشور رنج می برند و این در حالی است که سال های زیادی مسلمانان در اسپانیا حکمفرمانی کرده اند. همه این موارد در مستندی آماده پخش از هیسپان تی وی است.

کد مطلب: ۸۱۱۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
«کمبود مساجد در اسپانیا» از نگاه هیسپان تی وی

به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، مستند «مساله مسلمانان و مساجد در اسپانیا» به کمبود مساجد در اسپانیا و مشکلات آنها در انجام فرائض دینی می پردازد.
لوئیس کاسترو تهیه کننده این مستند به ایالت بادالونا اشاره می کند که یکی از شهرهای شلوغ کاتالونیا با حدود 280000 مسلمان است که تاکنون هیچ تصمیمی برای ساخت مسجد برای آنها گرفته نشده است. هر جمعه، مسلمانان نماز جمعه خود را در یکی از زمین های ورزشی برگزار می کنند؛ اما شهردار به تازگی این کار را هم منع کرده است.
کاسترو در ادامه مستند خود ریشه ای تر این ماجرا را دنبال کرده است و در پی پاسخ به این سوال بوده که چرا تعداد مساجد در اسپانیا تا این حد کم است؟ درحالی که مسلمانان از سال 711 تا 1492 میلادی در اسپانیا حکومت کرده اند. این حضور، مو جب تاثیرات اجتماعی، مذهبی و فرهنگی زیادی شده و بویژه میراث معماری خاصی برای اسپانیایی ها به جا گذاشته است. بسیاری از تاثیرات معماری امروز ریشه در مساجد بی نظیری دارد که تحت فشار تبدیل به کلیسا شده اند. کلیسا -مسجد کوردوبا نمونه ای از همین ماجراست.
مستند «مساله مسلمانان و مساجد در اسپانیا» که در دو اپیزود آماده پخش از هیسپان تی وی است، در اپیزود دوم خود به نقاط مختلف اسپانیا سفر می کند تا مخاطب را از مشکلات مسلمانان و چگونگی انجام فرائض دینی آنها با وجود شرایط سخت موجود، آشنا کند.
مستند «مساله مسلمانان و مساجد در اسپانیا» به تهیه کنندگی لوئیس کاسترو در دو قسمت 25 دقیقه ای از روز سه شنبه 21 فروردین ساعت 7:30 به وقت تهران به آنتن پخش هیسپان تی وی می رسد و در ساعات 14:30 و 20:30 همان روز بازپخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار