دستاوردهایی که روحانی در دوازدهمین روز ملی فناوری هسته‌ای رونمایی کرد

اولین محموله کیک زرد تولید اردکان یزد به سایت UCF اصفهان ارسال شد

تهران (پانا) - با دستور رئیس جمهوری، نخستین محموله کیک زرد تولید کارخانه اردکان به سایت UCF اصفهان ارسال شد.

کد مطلب: ۸۱۱۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
دستاوردهایی که روحانی در دوازدهمین روز ملی فناوری هسته‌ای رونمایی کرد

پیش از ظهر امروز و در جریان مراسم گرامیداشت دوازدهمین سالگرد هستهای شدن ایران اسلامی که با حضور جمع قابل توجهی از مسئولان اجرایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات کشوری و لشگری در سالن اجلاس سران برگزار شد و در جریان برنامه رونمایی از 83 دستاورد هسته‌ای کشورمان، با فرمان حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری، نخستین محموله کیک زرد تولید کارخانه اردکان به سایت UCF اصفهان ارسال شد.

حسن روحانی در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد، اظهار کرد: از همه مهندسین و کارگرانی که در زمینه استخراج سنگ اورانیوم از معادن تلاش می کنند و سپس در کارخانه اردکان تبدیل به کیک زرد می کنند که در واقع زنجیره هسته‌ای حلقه اول و دوم آن است، سپاسگزاری می کنم.

رئیس‌جمهور پس از سخنان کوتاه خود دستور انتقال اولین محموله کیک زرد تولیدی کارخانه اردکان به سایت UCFاصفهان را صادر کرد.

افتتاح واحد فرآیندی اختلاط در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن

همچنین در این مراسم با دستور رئیس جمهوری واحد فرآیندی اختلاط، انتقال و نمونه‌گیری در مجمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز با دستور رئیس‌جمهور و با رمز یا قمربنی‌هاشم افتتاح شد.

آغاز به کار مرکز تحقیق و توسعه علوم و مهندسی مواد در فردو

رئیس‌جمهوری امروز در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای دستور آغاز به کار مرکز ملی تحقیق و توسعه علوم و مهندسی مواد در سایت فردو قم را صادر کرد.

بهره‌برداری از اولین شتاب دهنده خطی بومی کشور با دستور رئیس‌جمهوری

با دستور رئیس جمهوری از اولین شتاب دهنده خطی بومی در داخل کشور که با همکاری متخصصان سازمان انرژی اتمی و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (IPM) طراحی و تولید شده است، بهره‌برداری شد.

آغاز عملیات اجرایی اولین شبیه ساز سنجش فرآیندی

عملیات اجرایی اولین شبیه ساز سنجش فرآیندی و آزمایشگاه‌های وابسته در محل سازمان انرژی اتمی با دستور رئیس‌جمهوری آغاز شد.

حسن روحانی در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای و با صدور دستور آغاز به کار اولین شبیه ساز سنجش فرآیندی و آزمایشگاه‌های وابسته گفت: «لازم است از آقای علی اکبرصالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی بخاطر قدم‌های مهمی که در زمینه مساله پیشران که فرآیند مهم و حساس است، برداشته‌اند تشکر کنم.»

رئیس جمهوری افزود: «عملیات اجرایی که امروز آغاز می‌شود، گام مهمی در راستای قدم‌های فراوانی است که برای ساخت پیشران باید برداشته شود و خوشحال هستم که ساخت پیشران به سرعت در حال انجام است.»

رونمایی از سه دستاورد مهم هسته‌ای توسط رئیس‌جمهوری

اولین شبیه ساز سنجش فرآیندی، دستگاه آنالیز ایزوتوپ اسپکتروسکوپی لیزری و سانتریفیوژ دکانتر در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای توسط رئیس جمهور رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار