معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان به پانا خبرداد

مرحله اول آزمون کتابخوانی برگزار شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: مرحله اول آزمون کتاب خوانی ( مرحله مدرسه ای) جشنواره «دانایی و توانایی» سال تحصیلی 97-96 در روز یکشنبه 19 فروردین ماه، رأس ساعت 11 صبح همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۱۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مرحله اول آزمون کتابخوانی  برگزار شد

حسن آقا یوسفی در گفت و گو با خبرنگار پانا همدان اظهار کرد: « توانایی خواندن» یکی از مهمترین مهارت‌های اساسی دنیای امروز است و « مطالعه» برای داشتن ارتباط با جامعه ی امروز ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: خواندن و مطالعه کمک می‌کند تا افراد تخیل فعال‌تری داشته باشند و این تخیل موجب سطح بالاتری از خلاقیت در جامعه می‌شود. خواندن کتاب، حافظه و تمرکز را بهبود می‌بخشد و همچنین باعث کاهش استرس می‌شود.

وی همچنین مطالعه و خواندن کتاب را یک فعالیت ارزشمند توصیف کرد و گفت: مطالعه و ترغیب به خواندن کتاب، موجب پیشرفت جامعه در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری، اقتصادی و اجتماعی می‌شود، اما بعضی از افراد این مهم را نادیده گرفته و وقت خود را صرف کتابخوانی و ارتقای خود و جامعه نمی‌کنند در حالی که کتاب به دلیل تأثیرات مثبت بر مغز موجب تحریک روحی و روانی شده و با فعالیت بیشتر از آلزایمر و دیگر مشکلات مغزی پیشگیری می کند.

لازم به ذکر است که در صورت عدم تغییر زمان برگزاری آزمون مرحله مدرسه ای؛ سؤالات آزمون به صورت هماهنگ و پیش از تاریخ ذکر شده، در اختیار مناطق و نواحی قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار