هیچ کس نمی تواند جایگاه معلمی را خدشه دار کند

ارومیه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: جایگاه و منزلت معلمی را هیچ کس نمی تواند خدشه دار کند.

کد مطلب: ۸۱۰۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
هیچ کس نمی تواند جایگاه  معلمی را خدشه دار کند

«ابراهیم محمدی» در جمع مدیران مدارس ناحیه ۱ و ۲ارومیه افزود: دوری از سیاسی کاری و نهادینه سازی اخلاق مداری نیز شعار اولویت دار این نهاد است که پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه حفظ شان و جایگاه معلمان و کارکنان جز با تلاش و همت خود آنان میسر نمی شود؛ گفت: شان و منزلت معلم با میزان حقوق دریافتی وی مرتبط نبوده و اخلاق، حرمت و ادب جایگاه معلم را ارتقا می دهد.

وی با اشاره به سخنان حضرت علی "ع" در زمینه اخلاق اداری نیز بیان کرد: مسئول باید مسئولیت پذیر، خدمتگزار و امانتدار باشد.

محمدی اضافه کرد: در راستای اخلاق اداری همه مدیران و معلمان باید دغدغه آموزشی و پرورشی دانش آموزان را داشته باشند و تصمیمات اخذ شده در این نهاد باید در سطح مدارس نمود عینی داشته باشند.

وی گفت: همه اقدامات و برنامه های اجرایی در مدارس باید به اخلاق و اخلاق مداری منتهی شود و توسعه و بسط برنامه های منتج به اخلاق، معنویت ، عبادت و نماز الزامیست و ترویج فرهنگ اقامه نماز ا اولویت برنامه هاست.

محمدی با بیان اینکه ساماندهی رسانه ها و مواد آموزشی نیز از مواردیست که پیگیری میشود بیان کرد: نباید غیر از کتابهای درسی کتاب دیگری تحت عنوان مشق شب در دوره ابتدائی ارائه شود و معلمان ملزم به تدریس کامل محتوای کتابهای درسی در مدارس هستند.

وی افزود: در مقطع ابتدایی چیزی به نام دیکته و مشق شب وجود ندارد و با مدیرانی که این کتابها در مدارس انان مشاهده شود برخورد می شود.

محمدی اظهار کرد: دانش اموزان برخی آداب اجتماعی و مهارتهای زندگی را بلد نیستند و باید آموزش و پرورش در یک محیط بانشاط شرایط یادگیری این مهارتها را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه پارسال ۱۸۹ طرح در سطح مدارس آذربایجان غربی اجرا می شد؛ اضافه کرد: هر چند اجرای طرح های مختلف در مدارس مطلوب است اما در راستای ایجاد پویایی و خلاقیت، سعی می شود در حد امکان از اجرای طرح های اضافه و زائد در مدارس پرهیز شود.

وی افزود: کیفیت بخشی برنامه ها در حوزه های پرورش و اموزش الزامیست و باید در سطح مدارس کاملا عینیت داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: بها دادن به اولیا و استفاده از نظرات آنان در امورات و خدمات مدرسه لازم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار