در گفت و گو با یک کارشناس مسائل روانی و تربیتی کودکان مطرح شد

چگونه کودکانی مثبت اندیش تربیت کنیم؟

ارومیه (پانا) -کارشناس مسائل روانی و تربیتی کودکان می گوید بچه‌هایی که نیمه‌ پر لیوان را می‌بینند بهتر از پس چالش‌های زندگی برمی آیند و شادتر هستند.

کد مطلب: ۸۱۰۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
چگونه کودکانی مثبت اندیش تربیت کنیم؟

سید سجاد نیک پندار در گفت و گو با خبرنگار پانا افزود: توجه کردن به افکار منفی و آزاردهنده، بدبینی کلاسیک است و والدین هر چه بیشتر در مورد مسائل مالی یا مشغله‌های کاریشان آه و ناله کنند احتمال اینکه بچه‌ها از آنها یاد بگیرند و تکرار کنند هم بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه والدین باید در مورد کارها یا اتفاقات مثبتی که افتاده با کودکان صحبت کنند، تاکید کرد: بچه ها تا زمانی که فرصتی برای اثبات توانایی و ارزش‌های خود پیدا نکنند مثبت اندیش نخواهند شد و بی ‌اعتمادی به بچه‌ها در انجام کارها باعث می‌شود آنها احساس ناتوانی و ضعف کنند.

نیک پندار امید دادن بیجا به کودکان را موجب آسیب زدن به آنها دانست و گفت: به زودی بچه ها واقعیت را خواهند فهمید و به اعتماد بنفس‌ شان لطمه خواهد خورد؛ پس وقتی در مورد موضوعی به فرزندتان دلخوشی بیهوده می‌دهید، او انتظار اتفاق خوشایندی را دارد و اگر با عکس این موضوع روبرو بشود، تاثیر کاملا معکوس هم می‌گیرد، در حالیکه خوشبینی، نیازمند واقع بینی و واقع اندیشی است و فرزند شما باید برای هر چیزی آماده باشد.

این کارشناس روانشناسی اذعان داشت: همه‌ ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از فرزندان‌مان در برابر آسیب‌ها محافظت کنیم اما باید نگرانی‌های بی‌جا را رها کرده و اجازه دهیم کودکانمان به تنهایی از پله‌های سرسره بالا برود و به مرور زمان، ریسک‌های بزرگ‌تری برایش ایجاد کرده و زمینه‌ ترس از چیزهای جدید را در کودکان فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار