تردید غرضی در عاقبت بخیری احمدی نژاد

تهران (پانا) - سید محمد غرضی نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی از شهر اصفهان که با شعار دولت ضد تورم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ شرکت کرد و در بین شش کاندیدا ششم شد‌ خود را وابسته و نزدیک به هیچ جناح سیاسی نمی داند و معتقد است مردم ارزشی برای جناحهای سیاسی قایل نیستند.

کد مطلب: ۸۰۹۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تردید غرضی در عاقبت بخیری احمدی نژاد

آن چه در ادامه می آید گفت و گوی عیدانه خانه ملت با سید محمد غرضی است.

ماجرای رد صلاحیت شما در انتخابات ۹۶ چگونه بود؟

رد صلاحیت نشدم.من را دعوت نکردند.دفعه قبل یعنی سال نود و دو من را دعوت کردند اما نود و شش دعوت نشدم.من هم پی گیر نشدم.

در انتخابات ۹۲ یکی از شعارهای شما تشکیل دولت‌ضد تورم بود.چقدر این شعار را عملیاتی می دانستید؟

ما معتقد بودیم که ربا٬ رشوه و تورم کشور را از بین برده.مردم نسبت به تورم زود عکس العمل نشان می دادند چون تورم را خیلی سریع حس می کنند‌،ربا و رشوه را کمتر احساس می کنند.لذا کلمه تورم چسبید به دل مردم‌و از آن به بعد نظام حکومتی سعی کرد با تورم مبارزه کند.تا قبل از آن تورم جزو امور جاری بود یعنی دلار ۵۰۰ تومان بشه هزار تومان و هزار تومان بشه دو هزار تومان و همین طور عبور می کرد.با بحثی که من کردم و مردم عکس العمل نشان دادند دولت بعد تمام همت خود را گذاشت نا بگوید با تورم مبارزه می کند.

سن بازنشستگی‌ برای مدیران در کشور چقدر است؟

دستور شرع این است که تا وقتی نفس دارید بایستی رضایت خدا را طلب کنید و رضایت خدا معادل رضایت مردم است.یعنی اگر نیت غیر از این باشد رضایت خدا حاصل نمی شود لذا بایستی که به هر شکلی به زبان ،قلب و اراده نسبت به وظایف به شدت فعال بود در حد این که آدم بتواند خدمت کند.

یکی از موضوعات حاشیه ای که درباره شما مطرح شده ماجرای اعدام تعدادی از افسران نظامی در زمان استانداری شماست.ماجرا از چه قرار بود؟

من استاندار بودم.مگر استاندار می تواند کسی را اعدام کند.گفتم مدارکش را بیاورید.حاضر نشد.اتهامی است که خارجی ها بدتر از این را می زنند حالا ایشون به ده تا رضایت داده.

موضوع اتهامی که در زمان وزارت پست و تلگراف و تلفن به شما در خصوص فساد زده شد صحت داشت؟

مجله ای پیدا شد و یک سری اتهاماتی را ردیف کرد. من از او شکایت کردم.آمد دادگاه.هیات منصفه بود.همه هم بودند.بحث فساد نبود.یک سری هزینه ها بود.مثلااین مورد که من برای افتتاح مرکزی به لرستان رفته بودم و در ظهر آن روز به هزار و ۵۰۰ نفر غذا داده شد.ایشان آمده بود گفته بود فساد گسترده.گفتیم این مجلس و این قانون‌طبق قانون عمل شده.مجلس آن را محکوم کرد و بعد یک میلیون تومان هم آن را جریمه کرد‌.
از دست شما خبرنگاران که هیچ توفیقی برای دیدن خدمات ندارید و همش ایرادات را می بینید.اشکالی هم ندارد.ما با این کفن آمده ایم و با همین کفن هم می رویم.

گویا در زمان وزارتتان از روزنامه ای که کاریکاتور شما را کشیده شکایت کرده اید. آیا صحت دارد.؟

کاریکاتورهای من در تمام روزنامه ها بود .به ویژه آقای مرحوم گل آقا از کاریکاتورهای من مفصل استفاده می کرد.یک روز با من تماس گرفت و گفت شما از این که ما کاریکاتور شما را بکشیم نگران نیستید.گفتم به هیچ وجه، از اینکه می بینم بیست نفر از کاریکاتور من ارتزاق می کنند خیلی هم خوشحالم.من برم راجع به کاریکاتور اعتراض کنم؟!!! ابدا

غرضی را در کدام گروه و جناح می توان تعریف کرد؟

من سرباز انقلابم.دهه ۲۰،۳۰،۴۰ را دیدم.دهه پنجاه که انقلاب شد عموم مردم بودند.نه چپ بود نه راست نه اصلاح طلب و نه اصولگرا.ووقتی این جناح ها می خواستند اهدافشان را تحمیل کنند،مردم گوش نمی کردند.من سرباز آن جریانم.من سرباز جریان ۲۲ بهمن و ۱۵ خرداد و سی تیرم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار