بررسی راههای حمایت از کالای ایرانی درگفت‌وگو با پانا

دبیرانجمن تولیدکنندگان شیرینی و شکلات: نهضتی ملی برای تولید کیفی با قیمت قابل رقابت برای کالای ایرانی شکل گیرد

تهران (پانا) – به گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان شیرینی و شکلات فرهنگ مصرف در ایران در زمینه هر کالایی به گونه‌ای شکل گرفته که کیفیت کالای خارجی را بهتر از کالای ایرانی می‌داند و تنها راه این است که نهضتی ملی برای تولید بهتر وکیفی‌تر با قیمت قابل رقابت شکل بگیرد تا مصرف‌کننده ایرانی ترغیب شود کالای ایرانی بخرد.

کد مطلب: ۸۰۹۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
دبیرانجمن تولیدکنندگان شیرینی و شکلات: نهضتی ملی برای تولید کیفی با قیمت قابل رقابت برای کالای ایرانی شکل گیرد

جمشیدمغازه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با بیان اینکه به طور حتم مصرف‌کنندگان حقوقی دارند و باید کالای کیفی با قیمت مناسب را در اختیار داشته باشند، اظهار کرد: تولید کنندگان ایرانی باید تلاش کنند که کیفیت خود را افزایش دهند و قیمت تمام شده تولید را در حد قیمت‌های جهانی قابل رقابت کنند و مسئولان دولتی نیز باید تلاش کنند تا سیاست‌هایی اتخاذ کنند که منجر به کاهش قیمت تمام شده تولید شود.

وی افزود: یکی از مشکلات تولیدکنندگان ایرانی این است که سیاست‌های بالادستی شرایطی را به آنها تحمیل می‌کند که موجب می‌شود تا قیمت تمام شده تولید با نرخ‌های بالاتری همراه باشد.

مغازه‌ای اظهار کرد:‌ استفاده از کالای ایرانی فراتر از بحث فرهنگ‌سازی است و اگرچه ترغیب مصرف‌کننده و توجیه او به مصرف کالای ایرانی می‌تواند در این زمینه موثر باشد اما مجموعه عوامل تولید، قیمت و کیفیت در کنار قدرت رقابت در بازار است که می‌تواند در استفاده بیشتر از کالای ایرانی تاثیر داشته باشد.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات عنوان کرد: وفاداری مشتری یکی از موضوعاتی است که در ترغیب و ماندگاری مصرف‌کننده موثر است اما تولیدکننده باید بداند که مصرف‌کننده‌ای خریدار همیشگی کالای تولیدی او خواهد بود که به شرایط رقابتی بازار توجه کند و متناسب با نیازهای مشتری کیفیت را نیز افزایش دهد.

مصرف سرانه شکلات در ایران کمتراز 2 کیلوگرم است

مغازه‌ای عنوان کرد:‌ مصرف سرانه شکلات صنعتی در ایران 2 کیلوگرم است و سالانه یک میلیون و 700 هزارتن انواع شکلات در کشور تولید می‌شود وسالهاست که این رقم مصرف ثابت مانده است.

وی افزود: حدود 250 هزارتن از تولیدات شیرینی و شکلات کشور صادر و مابقی تولیدات به مصرف داخلی می‌رسد و اگرچه آماری از قاچاق شکلات وجود ندارد اما آمار واردات رسمی شیرینی و شکلات اندک است.

دبیرانجمن شیرینی و شکلات در خصوص انتظارات بخش تولید از سیاستگذاران کشور،عنوان کرد: بخش تولید حال و هوای مناسبی ندارد و نقدینگی و منابع مالی برای تولید اندک است بنابراین اتخاذ سیاست‌های منجر به بهبود شرایط تولید حداقل انتظار بخش تولید است.

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم اظهارکرد: با وجودنوسان‌های نرخ ارز افزایش قیمتی در نرخ شیرینی و شکلات ایجاد نشده است اما طبیعی است که با تاخیر زمانی افزایش نرخ ارزها به بسیاری از تولیدات از جمله نرخ شکلات و شیرینی نیز هدایت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار