وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لارستان: اشتغال و فقرزدایی از اولویت های نخست دولت در سال جاری است

شیراز (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی وطن پرست لارستان گفت: امسال بدنبال محدود کردن فقر مطلق هستیم سیاست گذاری مورد نیاز برای تحقق این هدف نیز انجام شده است.

کد مطلب: ۸۰۹۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لارستان: اشتغال و فقرزدایی از اولویت های نخست دولت در سال جاری است

ربیعی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال برنامه های زیادی در کشور انجام شده است و امسال نیز در اولویت برنامه های دولت قرار دارد، افزود: سال گذشته برای ایجاد اشتغال ٥٠٠ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شد که ٢٨ میلیارد تومان آن در بحث اشتغال فراگیر ، ٢٠ میلیارد تومان آن اشتغال روستایی، سهم لارستان بود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه فارس با رشد ١٢ رتبه ای جایگاه دوم را در حوزه اشتغال در کشور به خود اختصاص داده است افزود: این استان با ظرفیتهای گردشگری، گیاهان دارویی، ای سی تی و دیگر پتانسیل ها میتواند در حوزه اشتغال قدمهای موثرتری بردارد.
وی ادامه داد: امسال برای مبارزه با فقر ٧ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که یارانه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد نیز ٧٠ درصد حداقل دستمزد می باشد یعنی به ٧٠٠ هزار تومان می رسد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشورنیز در ادامه از پرداخت ١٠ هزار میلیارد تومان به مستمری بگیران این سازمان در اسفند ٩٦ خبر داد.
نوربخش با بیان اینکه در فارس ٢٣ مرکز درمانی در حال بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن شروع شده است ، افزود: در فارس ٢ هزار و ١٠٠ شهروند زیرپوشش تامین اجتماعی هستند و این ٤٥ درصد جمعیت فارس را تشکیل میدهد که از خدمات درمانی و مزایای آن بهره مند هستند.
وی ادامه داد: بیمارستان ٣٢٠ تخت خوابی تامین اجتماعی شیراز نیز امسال عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
رئیس درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی وطن پرست لارستان گفت: این درمانگاه به مدت دو سال ساخته شده است و با بهره برداری از آن ٧٠ هزار بیمه شده جنوب فارس و شمال هرمزگان رایگان از همه خدمات درمانی بهره مند می‌شوند.
رحیم ترابی با اشاره به اینکه در این درمانگاه دو پزشک عمومی و یک دندانپزشک فعالیت دارند، افزود: شهروندان می‌توانند از خدمات ویزیت، رادیولوژی، آزمایشگاه، دندانپزشک و داروخانه این مرکز درمانی استفاده کنند.
وی ادامه داد: این درمانگاه با همت بانی خیر آقای وطن پرست با اعتبار ٤ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است.
ترابی با اشاره به اینکه این درمانگاه در زمینی به مساحت ١٦ هزار متر مربع و با زیربنای ٢ هزار و ٥٠٩ متر مربع ساخته شده است، گفت: درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی دارای ٢٠ اتاق و در دوطبقه ساخته شده است.
همچنین با حضور وزیر کار ساخت بیمارستان ٦٤ تخت خوابی تامین اجتماعی لارستان با مساحت ١٣ هزار متر مربع در چهار طبقه ٢٥ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار