شیوه نامه برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی دوره دوم متوسطه اعلام شد

کرج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی از ارسال شیوه نامه برگزاری آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۹۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
شیوه نامه برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی دوره دوم متوسطه اعلام شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، مقیمی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد: شیوه نامه برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی مدارس دوره دوم متوسطه به مناطق و مدارس ارسال شد که انتظار می رود اطلاع رسانی لازم در اسرع وقت به متقاضیان ثبت نام به عمل آید.

معاون آموزش ابتدایی البرز در ادامه افزود: جلسه بررسی و تبیین شیوهنامه برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی مدارس دوره دوم متوسطه و بدون حضور معاون آموزش متوسطه در این جلسه به دلیل انتصاب در پست مدیرکل آموزش متوسطه نظری حوزه ستاد برگزار گردید.

مقیمی افزود: برنامه ریزی برای برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی مدارس دوره دوم متوسطه آغاز شده است که در این راستا شیوه نامه ای تهیه شده و طی بخشنامه ای به مناطق و مدارس استان ارسال شده است.

معاون آموزش ابتدایی البرز تصریح کرد: دستورالعمل آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی دوره دوم متوسطه در راستای اجرای تبصره 5 ماده 16 آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه و بند 2 ماده 4 کلیات نظام تربیت استعدادهای برتر در آموزش و پرورش و مفاد اساسنامه مدارس نمونه دولتی تهیه و تدوین شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز طراحی سوالات آزمون توسط وزارت آموزش و پرورش انجام خواهد شد و تمامی فرایندها اعم از ثبت نام اینترنتی داوطلبان، صدور اقلام پیش آزمون، چاپ، بسته بندی و ارسال دفترچه های سوالات براساس حوزه بندی، اعلام نتیجه آزمون و پاسخ گویی به درخواستهای تجدیدنظر و ... ، به صورت ستادی و متمرکز با هماهنگی مرکز سنجش آموزش و پرورش و مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات با نظارت و تأیید مرکز حراست و مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و دفاتر معاونت آموزش متوسطه انجام می گیرد.

مقیمی با اشاره به مدارک و شرایط مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون مربوطه، گفت: ثبت نام داوطلبان آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی از روز سه شنبه مورخ 28 فروردین ماه سال 1397 آغاز و در روز چهارشنبه مورخ 5 اردیبهشت ماه سال 1397 به پایان می رسد که ضروری است متقاضیان ثبت نام به نشانی azmoon.medu.ir مراجعه نمایند و کارهای مربوط به ثبت نام را انجام دهند. وی زمان برگزاری آزمون مربوط را ساعت 9 صبح روز جمعه مورخ 11 خردادماه اعلام کرد.

وی به استناد مصوبه جلسه 750 شورای عالی آموزش و پرورش افزود: دانش آموزان پایه نهم مشغول به تحصیل در مدارس متوسطه اول استعدادهای درخشان در صورت احراز شرایط ادامه تحصیل، می توانند در پایه دهم همان مدارس ثبت نام و ادامه تحصیل دهند و دانش آموزان جدید متقاضی اشتغال به تحصیل در مدارس مربوطه، باید دارای حداقل معدل کل سالانه 19 در پایه هشتم خردادماه سال تحصیلی 96-95 باشند.ایشان شرایط ثبت نام دانش آموزان متقاضی پایه نهم در آزمون ورودی دبیرستانهای دوره دوم متوسطه را کسب حداقل معدل 17 در نوبت اول سال تحصیلی 97-96 اعلام کردند.

مقیمی در خاتمه در خصوص منابع، تعداد و ضرایب سوالات مطالبی را بیان داشت و گفت: سوالات استعداد تحصیلی به شیوه چهار گزینه ای به منظور ارزیابی توانایی تحلیل، ریشه یابی، طبقه بندی و سازمان دهی مطالب و مباحث گوناگون طراحی می شود که طراحی این سوالات عمدتاً مبتنی بر محتوای کتب درسی نخواهد بود.

برای دریافت شیوه نامه به آدرس ebt.alborz.medu.ir مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار